مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان برضرورت مولدسازی اموال دولتی تأکید کرد و گفت: در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی کارگروه ساماندهی فضاهای اداری و اموال دولتی تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۳۱۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 25 October 2016
به گزارش تابناک قم، عادل علیپور در همایش آشنایی با رویکردهای نوین مدیریت اموال و دارایی‌های دولت، با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید پیشتاز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشند اظهار کرد: متأسفانه نابسامانی محسوسی در مدیریت اموال و املاک دولت به چشم می‌خورد.  

وی با اشاره به اینکه مدیریت اموال دولتی در سال‌های گذشته سلیقه‌ای و بی‌ضابطه بوده است، گفت: اگر می‌بینیم بسیاری از سازمان‌های دولتی در تملک و اسناد املاک در اختیار خود دچار مشکل هستند به این دلیل است که مدیریت واحد، حرفه‌ای و هدفمندی در اداره اموال و املاک دولت وجود ندارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان به هزینه‌کرد و خریدهای اضافی و بی‌مورد برخی سازمان‌های استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه سازمان‌های دولتی به دلیل نبود مدیریت هزینه زمانی که در پایان سال مالی اضافه پول می‌‎آورند، دست به خریدهای بی‌مورد می‌زنند تا بودجه را به خزانه بر نگردانند.  

علیپور با ابراز خرسندی از اصلاح فرآیند هزینه‌کرد بودجه سازمان‌ها در سال‌های اخیر گفت: اکنون دولت با اموالی مواجه است که از اضافه پول سازمان‌ها خریده شده و چون دیگر به کار نمی‌آید به مزایده گذاشته است.

سامانه «سادا» راهی برای احقاق املاک دولت

علیپور با بیان اینکه راه‌اندازی کارگروه ساماندهی فضاهای اداری و اموال و حتی نیروی انسانی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در استان است، افزود: ارزش‌گذاری بودجه عملیاتی و رصد کردن بودجه سازمان‌ها یکی از راه‌های جلوگیری از اسراف و تقویت اقتصاد مقاومتی است.  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به اجرای برآورد ریالی اموال دولتی استان گفت: با دست‌یابی به تراز اموال، میزان دارایی‌ها و بدهی دولتی مشخص و تعیین تکلیف می‌شود.  

علیپور با ابراز نگرانی در خصوص سنددار شدن و به نام خوردن برخی از املاک و ساختمان‌های دولتی استان گفت: با طراحی سامانه «سادا» و الزام سازمان‌ها به بارگذاری درست و حرفه‌ای اطلاعات مایملک آن‌ها در حق مالکیت و تصرف املاک دولتی اجحاف نمی‌شود.  

در این همایش ضمن تشریح سامانه سادا توسط نمایندگان اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار و اداره کل املاک دولتی و سازمان ثبت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، به سؤال‌های ذی‌حسابان و مدیران امین اموال سازمان‌های دولتی استان قم در حوزه اموال منقول غیرمصرفی، مستندسازی اموال غیرمنقول، خانه‌های سازمانی، دوره‌های آموزشی سادا و... پاسخ داده شد.

منبع: همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار