مدیر حوزه‌های علمیه کشور با هشدار ‌نسبت به خطرات سکولاریسم گفت: سکولاریسم اسلام سیاسی را ‌هدف قرار داده و طلاب و فضلای حوزه باید مراقب ‌رواج اندیشه‌های سکولاری در حوزه باشند.
کد خبر: ۳۱۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹ 26 October 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی، ‌در مراسم آغاز رسمی فعالیت‌های سالانه بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم که در سالن جلسات این مدرسه برگزار شد، با اشاره به این که دشمن به دنبال تضعیف روحیه انقلابی در بین آحاد ملت و از جمله حوزویان است، اظهار داشت: امروز یکی از خطراتی که به شدت جامعه ما را تهدید می‌کند، مسئله سکولاریسم در ابعاد مختلف است.

وی افزود: در واقع سکولاریسم اسلام سیاسی را مورد هدف قرار داده و از این حیث طلاب و فضلای حوزه باید مراقب این خطر و رواج اندیشه‌های سکولاری در حوزه باشند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه همچنین با بیان این که اسلام یک دین جامع و کاملی است که نمی‌توان عرصه سیاسی را از آن جدا کرد، گفت: اسلام سیاسی در مبانی اساسی انقلاب اسلامی و کلام و اندیشه امام و رهبری جایگاه ویژه‌ای دارد و حال‌آنکه دشمنان با ترویج اندیشه و طرز فکر سکولار به دنبال این است که بگویند اسلام نباید دین سیاسی باشد.

وی با اشاره به دیدگاه بسیار کلیدی و ناب مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تقویت حوزه انقلابی افزود: امروز لازمه جهاد با دشمنان خدا و خدمت به مردم و همت در مسیر نشر ارزش‌های دینی و انقلابی این است که حوزه بیش از همه انقلابی باشد و روحیه انقلابی گری در آن تقویت شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: از این حیث یکی از وظایف ما حوزویان این است که ابعاد و عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را به زبان روز تحلیل و تبیین کنیم و این را به عنوان یک فرهنگ در جامعه دنبال کنیم.

وی با اشاره به وجود تحلیل‌ها و نظریه‌های گوناگون درباره انقلاب اسلامی ایران در سطح جهان گفت: برخی این مسئله را به دروغ القا می‌کنند که انقلاب اسلامی به پایان راه خود رسیده و حتی برایش تئوری پردازی می‌کنند و حال آن که مشاهده می‌کنیم امروز تازه اثرات انقلاب اسلامی نه فقط در منطقه بلکه در کل جهان قابل رصد و ارزیابی است و این‌ها نشان دهنده آن است که هنوز روحیه انقلابی در بین ملت ما و به خصوص حوزویان وجود دارد.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: باید توجه داشت که انقلاب اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی ایران نیست بلکه مرزهای فکری و عقیدتی و ایمانی را درنوردیده و توانسته در قلوب ملت‌های آزادی‌خواه جهان جای خود را باز کند و این‌ها همه جزیی از برکات نهضت و انقلابی است که امام خمینی (ره) بنیان‌گذار آن بود.

وی همچنین با تأکید بر این که اساساً نظام اسلامی بدون موتور محرک انقلاب اسلامی نمی‌تواند چندان استمرار موفقی داشته باشد، گفت: ما باید در کارزار فکری، تمدنی و فرهنگی که امروز با غرب و در رأس آن‌ها آمریکا داریم بتوانیم مؤلفه‌ها و شاخصه‌های انقلاب خود را به درستی به دنیا معرفی کرده و از آن‌ها حراست کنیم که لازمه این امر برخورداری از روحیه انقلابی و خط مشی و فکر انقلابی است و گرنه نمی‌توانیم در برابر دشمن از داشته‌های خود درست دفاع و حراست کنیم.

امام جمعه قم افزود: در این میان آنچه مسلم است این که حوزه نباید خود را به محدود به یک سری دانش‌ها و برنامه‌های عادی و جاری کند بلکه باید با رویکرد تمدنی، اسلام را به عنوان یک دین جامع در ابعاد مختلف به مردم جهان بشناساند که این امر در سایه علم و تلاش و کوشش و مجاهدت انقلابی 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار