آیت الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به برخی از وقایع تاریخی انقلاب بر لزوم زنده نگه داشتن روزشمار انقلاب تأکید کرد.
کد خبر: ۳۱۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 26 October 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین نوری همدانی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد ضمن مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی به رخدادهای ۱۳ آبان‌ماه اشاره کرد و گفت: ۱۳ آبان جزو تاریخ‌هایی در انقلاب است که وقایع مهمی در این روز رخ داده است که نباید فراموش شود.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان‌ماه اول که تاریخ تبعید امام به ترکیه است، گفت: در این روز نیروهای پهلوی شبانه به منزل امام حمله کردند و ایشان را دستگیر کرده و با این این بهانه که فعالیت‌های امام باعث تشنج در جامعه شده ایشان را تبعید کردند.

این استاد برجسته حوزه ادامه داد: ۱۳ آبان دوم هم مربوط به حمله به دانشگاه و کشتار دانشجویان است که این روز هم نباید فراموش شود.

وی به تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۵۷ هم اشاره و آن را سومین ۱۳ آبان مهم و تاریخی در روزشمار انقلاب توصیف و بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در این روز به دست دانشجویان رقم خورد تا ۱۳ آبانی دیگر در تاریخ انقلاب ماندگار شود.

آیت الله نوری همدانی با مهم ارزیابی کردن روزشمار انقلاب اسلامی و تاریخ آن، گفت: باید روزشمار وقایع مهم زنده نگه داشته شوند و به آن‌ها بیشتر پرداخته شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار