آیت‌الله مقتدایی مطرح کرد
قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: خدمات آیت‌الله مهدوی کنی الگویی مناسب برای طلاب و اساتید علوم دینی است و همگان باید از روش و منش ایشان سرمشق بگیرند.
کد خبر: ۳۱۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 27 October 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی صبح امروز در همایش فقه حکومتی و تجلیل از سه دهه تلاش‌های علمی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، تجلیل از مقام آیت‌الله مهدوی کنی را اقدامی مبارک دانست و اظهار کرد: کسی که علم را کسب کرده و به آن عمل کند و همچنین از علمی که کسب کرده دیگران را نیز بهره‌مند سازد مورد لطف و عنایت خداوند قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور آیت‌الله مهدوی کنی در قم برای تحصیل علوم دینی تصریح کرد: ایشان برای خدا تحصیل کرد و بدون هیچ امتیازخواهی و با روشی همراه با زهد از محضر اساتید بزرگ حوزه کسب فیض کرد.

قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حضور آیت‌الله مهدوی کنی در درس آیت‌الله بروجردی، علامه طباطبایی و امام (ره) گفت: آیت‌الله مهدوی کنی پس از علم‌آموزی راه‌اندازی دانشگاهی با رویکرد حوزوی را مورد توجه قرار داد که منشأ خیرات و اثرات بسیاری بود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مهدوی کنی در انقلاب و نظام اسلامی از افراد بسیار تاثیرگذار بود، خاطرنشان کرد: ایشان حامی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بود و نسبت به امام و رهبری تواضعی بسیار داشت.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی از روحیه انقلابی مثال‌زدنی برخوردار بود، یادآور شد:‌ خدمات آیت‌الله مهدوی کنی الگویی مناسب برای طلاب و اساتید علوم دینی است و باید همگان از روش و منش ایشان سرمشق بگیرند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید علاوه بر تحصیل علوم دینی نسبت به تبلیغ و فعالیت‌های موثر در مسیر نظام الهی و ولایی نیز اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا پیام این واقعه را به شکل بسیار کامل منتقل کردند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) با وجود محدودیت‌های بسیاری که بنی امیه برای ایشان ایجاد کرده بود نسبت به تربیت شاگردان اهتمام داشتند، خاطرنشان کرد: تعداد شاگردان حضرت 172 نفر اعلام شده و بسیاری از ایشان از شاگردان بارز امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نیز بودند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار