دبیر شورای عالی امنیت ملی با خانواده شهیدان شکروی و شهید اسماعیل صادقی رئیس ستاد لشگر17 علی بن ابی طالب(ع) قم در دوران هشت سال دفاع مقدس دیدار کرد.
کد خبر: ۳۱۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴ 28 October 2016
به گزارش تابناک قم، علی شمخانی پنجشنبه شب با حضور در منزل شهیدان علی و حسن شکروی با پدر این دو شهید گرانقدر ملاقات کرد.

وی درجریان این دیدار با تجلیل از مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی،دفاع مقدس و مدافعین حرم حضرت زینب (س) خانواده های معظم شاهد را سرمایه های بی بدیل و ذخایر فیاض انقلاب اسلامی عنوان کرد.

شهید محمد علی شکروی اردیبهشت سال 61 در عملیات بیت المقدس و در سن 19سالگی در خرمشهر به شهادت رسید و برادرش محمد حسن نیز شهریور همان سال در سن 21سالگی در شلمچه پاسگاه زید به مقام شهادت نایل آمد.

دبیر شورای عال امنیت ملی همچنین در منزل شهیداسماعیل صادقی رئیس ستاد لشگر 17 علی بن ابیطالب (ع) حاضر شد و با خانواده این شهید گرانقدر دیدار کرد.
شهید اسماعیل صادقی سال 1336 (ه.ش) در روستای «بیدهند» قم پا به عالم خاک نهاد.

پس از آغاز نهضت اسلامی، او نیز به خیل عظیم مبارزان پیوست و به صورتی جدی فعالیت های انقلابی اش را شروع کرد. 

وی بعد از پیروزی انقلاب، ابتدا به عضویت کمیته و سپس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و با شروع جنگ تحمیلی، به جبهه ها می شتافت و در جهاد مقدس اسلام علیه کفر جهانی شرکت کرد. او در این راه توانایی های شگرفی از خودش بروز داد.

وی از بنیانگذاران لشگر 17 علی بن ابی طالب (ع) بود که تا لحظه شهادت مسئولیت ستاد این لشگر را به دوش می کشید.

اسماعیل صادقی سرانجام در سال 63 در عملیات بدر بر اثر ترکش راکت مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان اهواز و سپس تهران، به شهادت رسید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی روز پنجشنبه به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با علما و مراجع تقلید وارد قم شد وبا حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی، جوادی آملی ،موسوی اردبیلی، علوی گرگانی ، شبیری زنجانی وحجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفت وگو کرد.

وی فردا جمعه نیز با آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید دیدار خواهد کرد و در نماز عبادی سیاسی جمعه قم نیز شرکت می کند. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار