دبیر شورای عالی امنیت ملی:
با راهبردهای اتخاذ شده امنیت کشور از فراسوی مرزها ایجاد شده است. تا زمانی که کار،تولید، ثروت و تلاش برای توسعه همه‌جانبه به ادبیات رایج در بخش‌های مختلف کشور و گروه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی تبدیل نشود مسیر رفع مشکلات اقتصادی هموار نمی‌شود.
کد خبر: ۳۱۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶ 28 October 2016
به گزارش تابناک قم، دبیر شورای عالی امنیت ملی روز پنجشنبه به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با علما و مراجع تقلید وارد قم شد و با حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفت وگو کرد. 

دیدار با حضرات آیات عظام سید محمدعلی علوی گرگانی و سید موسی شبیری زنجانی از دیگر برنامه های سفر دو روزه شمخانی به قم بود. 

امنیت کشور فراسوی مرزها ایجاد شده است

علی شمخانی در دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مرجعیت در نظام اسلامی دارای نقش و جایگاه بسیار ارزنده‌ و والایی است، اظهار کرد: بهره‌مندی از ارشادات و رهنمودهای مراجع تقلید فرصتی بسیار ارزنده برای مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی به برکت انفاس قدسی شهدا و با رهبری هوشمندانه مقام عظمای ولایت با وجود واقع شدن در منطقه‌ای پرآشوب از نظر امنیتی در شرایط کم‌نظیری قرار دارد، تاکید کرد: با راهبردهای اتخاذ شده امنیت کشور از فراسوی مرزها ایجاد شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه مسئله معیشت از بخش‌هایی است که می‌تواند منجر به آسیب پذیری در ابعاد فرهنگی و اقتصادی کشور شود، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات معیشتی در کشور با تکیه بر راهبردهای اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری قوا و دستگاه‌ها با دولت هستیم.

وی با اشاره به نقش آیت‌الله مکارم شیرازی در تبیین ریشه‌های تکفیر و همچنین توسعه رویکردهای تقریب بین مذاهب در دنیای اسلام گفت: سلطه‌گران به دنبال این هستند که اختلافات را در جهان اسلام دامن زده و با این شیوه افکار عمومی را از دشمن اصلی که رژیم صهیونیستی است، منحرف کنند.

راهپیمایی اربعین فرصتی برای جلب توجه آزادیخواهان به جنایات غاصبان قدس

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در دیدار آیت الله نوری همدانی گزارشی از آخرین وضعیت کشور در حوزه‌های امنیتی، دفاعی، اقتصادی و اجتماعی ارائه کرد و گفت: امروز امنیت کم‌نظیری با تلاش دستگاه‌های مسؤول در کشور حاکم شده است و زیر سایه این امنیت زمینه‌های توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف فراهم است.

وی به مواضع آیت‌الله نوری همدانی اشاره کرد و گفت: رویکرد روشنگرانه و انقلابی حضرتعالی برای نیروهای انقلابی در کشور مایه قوت قلب است.

شمخانی به راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت:‌ این راهپیمایی عظیم فرصتی ارزنده برای جلب توجه همه آزادیخواهان عالم به سوی رژیم کودک کش اسرائیل و غاصبان قدس شریف است.

نظام سلطه به دنبال تهی‌سازی معنوی نسل جوان است

وی در دیدار با آیت الله جوادی آملی نیز با تاکید براینکه  فرهنگ غنی انقلاب اسلامی منشاء تولید قدرت نرم در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی است اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش انکارناپذیر و اثرگذاری در معادلات و مناسبات منطقه و سطح بین‌الملل دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید براینکه آنچه که سبب ایجاد امنیت و ثبات پایدار در کشور شده اعتبار و اقتدار ایران است افزود: این اعتماد و اقتدار دستاوردی عظیم و محکم برای جهش کشور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی است.

وی کم توجهی به نشر مسائل و ازرش‌های فرهنگی در کشور را عامل بروز آسیب‌های شکننده در حوزه امنیت ملی برشمرد و ادامه داد: نظام سلطه با اقدامات برنامه‌ریزی شده خود به دنبال تهی سازی معنوی نسل جوان است.

شمخانی ادامه داد: در راستای مقابله با دشمنان باید باورهای فرهنگی و اعتقادی عمق سازی شود.

وی جایگاه علمی و دینی آیت الله جوادی آملی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: وجود چنین سرمایه‌های فاضل و ارزشمند سبب خنثی شدن بسیاری از فتنه‌های مذهبی دشمنان در کشور شده است.

انسجام ملی مولفه اصلی موفقیت کشور در تامین امنیت

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه برنامه سفر خود به استان قم در دیدار با آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی رویکرد جمهوری اسلامی در تامین امنیت را اتکا به بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی عنوان کرد و اظهار داشت: انسجام ملی و علاقه‌مندی گروه‌های مختلف اجتماعی به مشارکت در تامین امنیت، مولفه اصلی موفقیت کشور در این زمینه است.

وی بانکوداشت نقش برجسته آیت الله موسوی اردبیلی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: جنابعالی به عنوان یکی از استوانه‌های اصلی شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، جایگاه ویژه‌ای در تاریخ پرافتخار مبارزات مردم مسلمان ایران دارید.

رفع مشکلات اقتصادی تکمیل‌کننده حلقه‌های امنیت کشور است‌

شمخانی در دیدار با آیت‌الله شبیری‌زنجانی نیز ضمن ارائه گزارشی از شرایط امنیتی، اقتصادی و سیاسی کشور بخش عمده‌ای از مشکلات و تهدیدات کشور را اقتصاد پایه عنوان کرد.

وی کاهش مشکلات اقتصادی را تکمیل‌کننده یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره امنیت کشور عنوان کرد و افزود: تا زمانی که کار،تولید، ثروت و تلاش برای توسعه همه‌جانبه به ادبیات رایج در بخش‌های مختلف کشور و گروه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی تبدیل نشود مسیر رفع مشکلات اقتصادی هموار نمی‌شود.

گفتنی است دبیر شورای عالی امنیت ملی فردا جمعه نیز با آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید دیدار خواهد کرد و در نماز عبادی سیاسی جمعه قم نیز شرکت می کند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار