در حال حاضر سه نفر برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شده‌اند. عدم تسلط افراد پیشنهاد شده برای حوزه کاری و ضعف در عملکرد قبلی و حضور برخی در فتنه سال 88 از مواردی است که می‌تواند ترمیم دیرهنگام کابینه را دچار چالش کند.
کد خبر: ۳۱۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 28 October 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به استعفای سه وزیر دولت، اظهار داشت: استعفای این وزرا از سوی رئیس‌جمهور مورد پذیرش واقع شد و سه نفر دیگر برای به دست آوردن رأی اعتماد نمایندگان به مجلس معرفی شدند.
 
وی ابراز داشت: به نظر می‌رسد عدم تسلط کافی پیشنهاد شدگان برای تصدی وزارتخانه‌ها، همچنین ضعف‌هایی که در عملکردهای قبلی وجود داشته و اینکه برخی از آنها در فتنه سال ۸۸ نقش داشتند می‌تواند این ترمیم دیرهنگام هیئت دولت را دچار چالش‌های جدی کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: دولت باید از شخصیت‌های دلسوز در این حوزه‌ها استفاده کند و نباید تحت ‌تأثیر آدرس‌های غلط دشمنان دوست نما تصمیم بگیرد.

امام جمعه قم در باره 13 آبان نیز گفت: این روز در معنای کلمه یوم الله و روز ملی با استکبار جهانی می باشد استکبار تعبیری قرآنی در مورد افرادی می باشد که دارای قدرت و امکانات تبلیغات و تسهیلات می باشند و در کشورهای دیگر دخالت مالکانه می کنند.

وی افزود: آحاد ملت در این روز پنج شنبه 9 صبح در جوار بیت امام (ره) گرد هم می آیند و به سمت حرم راهپیمایی می کنند.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: امام خمینی(ره) قبل از انقلاب به مخالفت با کاپیتولاسیون پرداخت و از سوی طاغوت و به دستور آمریکا دستگیر و به ترکیه تبعید شدند البته آن ها تصور می کردند مانع حق گویی های امام شده اند اما این انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

وی تاکید کرد: دشمنان از هر روشی چه در قالب نظامی و فرهنگی و اقتصادی و تجهیز دشمنان در صدد لطمه زدن به نظام و ملت هستند و می خواهند این روحیه استکبار ستیزی را بگیرند.

امام جمعه قم بیان کرد: گاهی هم آمریکائی ها حرف‌های آشتی‌جویانه می‌زنند اما هر وقت که لبخندی به روی ملت ما زدند خنجری پشت سر خود پنهان کرده بوند آن ها می خواهند شعار مبارزه با استکبار جهانی را کماکا تا زمانی که شعار«مرگ بر آمریکا» در این کشور طنین انداز است تسلط بر ایران اسلامی و منابع آن برای آنها امکان پذیر نیست.

وی گفت: به گفته امام (ره) ایران اسلامی حتی یک قدم از موضع خود عقب نشینی نمی کند و آمریکا در این باره هیچ غلطی نمی تواند بکند دشمنان ما نیز در هر موضعی که باشند شکست خواهند خورد و مجبور به عقب نشینی خواهند شد چرا که عزت کشور ما در استکبار ستیزی است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی یکی دیگر از رویدادهای 13 آبان بود که به گفته امام انقلاب دوم نامیده شده و برخاسته از روح ایمان و عزت ملت ایران است ما در این جا به صراحت اعلام می کنیم در کنار ملت‌های مظلوم فلسیطن، سوریه، عراق، یمن و بحرین و مظلومان جهان ایستاده ایم و در این راه هراسی از هیچ قدرت جهانی نخواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن روز هشتم آبان ماه روز ملی پدافند غیرعامل گفت: گزینه های پدافندی برای مقابله با تهدیدات باید متنوع باشد، زیرا دشمن برای ضربه زد به نظام اسلامی از ابزارها و روش های کهنه استفاده نمی کند، بنابراین باید جدیدترین و بهترین شیوه های مقابله با تهدیدات دشمنان را بیاموزیم و در جامعه گسترش دهیم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار