کد خبر: ۳۲۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 12 November 2016
یکم خردادماه سال 89، ورزشگاه تختی قم، تیم ملی جوانان با بازیکنانی که هر کدام الان چهره‌ای شدند و اسم و رسمی برای خودشان دست و پا کردند، با تیم جوانان صبا که برخلاف جوانان ایران اجازه ستاره شدن نداشتند و هر کدام توسط مدیران و مربیانی که به فکر غیر بومی‌ها بودند، بازی کرد.

علی دوستی مهر که یکی از بهترین مربیان ایران در رده پایه است و آن زمان سرمربی جوانان ایران بود با بازیکنانی مثل علیرضا بیرانوند، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، مرتضی پورعلی‌گنجی، پیام صادقیان، محسن مسلمان، یعقوب کریمی، هادی محمدی، محمدرضا خانزاده، سعید لطفی و ... که حالا چهار بازیکن از آنها مهره اصلی کارلوس کی‌روش هستند و دو نفرشان هم لژیونر شدند، فقط با اختلاف یک گل و نتیجه نزدیک 3 بر 2 توانست جوانان صبا را شکست دهد.

آن موقع تیم جوانان صبا را سید مهدی حسینی، محسن کرمی، داوود بهادری، سید مجتبی ممبینی‌پور، محمد عرب‌خراسانی، حمیدرضا پاکیزه، حبیب‌الله سعادتی، محمدرضا وفایی، رسول کریمی، یاسر کرمی، فردین باباجانی و حسین ملکی تشکیل می‌دادند که فقط باباجانی غیر بومی بود؛ از آن جمع حالا فقط حسینی، محسن کرمی و بهادری در تیم بزرگسالان هستند و با این وجود آن طور که باید و شاید به آنها هم توجهی نمی‌شود و حمایت لازم صورت نمی‌گیرد.

علاوه بر این سه نفر ممبینی‌پور، عرب‌خراسانی، پاکیزه، آبادی و... بازیکنانی هستند که اگر مدیریت باشگاه صبا طی فصول اخیر حمایت غیر بومی‌هایی مثل روزبه چشمی، فرشید باقری و ... را از آنها داشت این بازیکنان قطعا الان علاوه بر عضویت در تیم، در ترکیب اصلی هم بازی می‌کردند چرا که این اتفاق در لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم افتاد و فوتبالیست‌های قمی با وجود بازی در رده سنی جوان و امید نمایش خوبی داشتند.

اما حالا چه خبر شده که مدیریت باشگاه صبا قبل از فصل زمستان به خواب رفته و اجازه داده از بین 25 بازیکن در تیم امید صبای قم که توسط جوانان بومی لیگ برتری شده است، بیش از 16 بازیکن غیر بومی ورود پیدا کند؟ یا در تیم جوانان حداقل 11 بازیکن غیر بومی باشد؟ علاوه بر آن چرا حتی باید در تیم نوجوانان پنج بازیکن که قمی نیستند نامشان در فهرست تیم دیده شود؟ بهانه می‌آورند که قم الان بازیکنی در سطح امید، جوانان و حتی نوجوانان ندارد؛ واقعا ندارد یا نمی‌خواهید داشته باشد؟

آقای استاندار، درست است که وضعیت مالی باشگاه صبا بدترین شرایط را در بین تیم‌های لیگ برتری دارد و با بودجه کم این تیم، شما حمایت مسؤولان دیگر استان‌ها را از تیم شهرتان ندارید ولی هر وقت قصد داشتید کمکی به این تیم کنید که ان‌شاءالله خواهید کرد تا از این نابسامانی دربیاید، به مدیران صبا هم بگویید در تیم بزرگسالان که هیچ، در تیم امید، جوانان و حتی نوجوانان چه خبر است که غیر بومی‌ها امسال به حد وسیعی نفوذ کردند؟

قمی‌ها تیم نوجوانان، جوانان و امید صبا را لیگ برتری کردند ولی حالا می‌گویند بومی‌ها سطح بالایی ندارند و شرایط ایجاب می‌کند از غیر قمی‌ها در تیم قم استفاده کنیم. واقعا این انصاف است استعداد فوتبالیست‌های قمیِ نیروگاه، آذر، صدوق و بلوار امین نادیده گرفته شود و از بازیکنان شمال و جنوب ایران به این تیم که برای قم است و حق جوانان قمی است، استفاده شود؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار