درخواست امام جمعه قم از مذاکره‌کنندگان و کمیته مسئول برجام
تمدید تحریم‌ها علیه ایران نقض برجام بوده و بدعهدی بسیار زشت آمریکایی‌ها در یک پیمان بین‌المللی است. انتظار داریم مذاکره کنندگان و کمیته مسؤول برجام به مسأله نقش برجام با دقت بپردازند و تحلیل کنند، مسؤولان در برابر دشمنان نادان و عهد شکن نباید مرعوب شوند و بترسند چون ملت با آن ها هستند.
کد خبر: ۳۳۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 02 December 2016
به گزارش تابناک قم،‌ آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به تمدید قانون داماتو در کنگره آمریکا عنوان کرد: هر سال ریاست جمهوری آمریکا در پایان دوره خود این قانون را امضاء می کند در این خصوص دنیا سخن رهبری را قاطع و جدی بداند ما این قانون تمدید تحریم ها را نقض برجام می دانیم و بدعهدی بسیار زشت آمریکایی‌ها در یک پیمان بین‌المللی قلمداد می کنیم.

امام جمعه قم افزود: شما صبر و حکمت ما را تجربه کرده‌اید ولی شجاعت ملت را نیز دیده‌اید در این باره ما انتظار داریم مذاکره‌‌کنندگان و کمیته مسئول برجام با دقت این مسأله را بررسی نماید و در برابر این دشمنان عهد شکن و نادان مرعوب نشوید.

وی تصریح کرد: طبق تجربه ملت ایران ایستادگی و مقاومت و قاطعیت دشمنان را به عقب می‌راند از این رو نترسید و روی محاسبات دقیق دشمن وارد عمل شوید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: دشمن نیز بداند که این بدعهدی‌ها در پرونده آنها می‌ماند و جهان اسلام روزی پاسخگوی این بدعهدی‌ها به طور قاطع و کوبنده خواهد بود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با بیان اینکه امروز جهان اسلام با توطئه مستکبران و غفلت علما دچار آشوب شده است افزود: جهان اسلام با این همه ظرفیتی که با خود دارد می‌توانست معضل رژیم صهیونیستی را حل کند اما امروز مهم‌ترین هدف گیری دشمنان مهار انقلاب اسلامی شده و آنان با تأسیس گروه‌های تکفیری، مسلمانان را به جان هم انداختند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه مراجع قم و نجف در برابر توهین به مقدسات فتاوای خوبی داشتند، افزود: از علمای اهل سنت نیز این انتظار می‌رود تا در برابر تکفیری‌ها ایستادگی کنند و اگر امروز رژیم صهیونیستی حاشیه امنی یافته به خاطر وجود تکفیری‌ها است که به جان امت اسلام افتادند.

وی با اشاره به فرارسیدن روزهای دانشجو، وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش در آذرماه بیان کرد: این روزها و مناسبت‌ها را گرامی می‌داریم و به حوزویان و دانشگاهیان چنین روزهایی را تبریک می‌گویم ولی برخی نکات ضروری است یادآوری شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه دانشجوی در طراز انقلاب اسلامی باید احیاگر همان مناسبت 16 آذرماه باشد، گفت: دانشجوی طراز انقلاب اسلامی تولیدکننده علم است و از آموزه‌های خود در مسیر دستیابی به قله‌های علم و تقوا استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دانشجوی در طراز انقلاب با الهام از 16 آذر در برابر بدخواهان نظام و امت ایستادگی می‌کند، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه از مقوله‌های مهمی است که حوزه و دانشگاه باید به آن اهتمام داشته باشند. هرگاه در طول تاریخ حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار گرفتند افتخار آفرینند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه و هم‌افزایی حوزه و دانشگاه در بخش‌های مختلف به ویژه تولید علم و هدایت جامعه برکات بسیاری به بار می‌آورد و از اصول راهبردی انقلاب اسلامی است و امام راحل نسبت به این اصل اهتمام داشتند.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان تعالی ملت و انقلاب اسلامی این است که بر تولید علمی بیافزاییم، گفت: در شاخص‌های مختلف رشد علمی بسیاری داشته‌ایم و ملت از وابستگی علمی و فناوری تا حدود زیادی رها شده است ولی ما با مرزهای دانش که بر اساس مبانی اسلام بازسازی شده باشد فاصله زیادی داریم.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه حوزه و دانشگاه وظیفه دارند که این فاصله را کاهش دهند، تاکید کرد: باید در این مسیر نصایح و منویات رهبر معظم انقلاب را به گوش جان بشنویم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار