26 آذر ماه در قم برگزار می‌شود
در شرایط کنونی در خصوص تولید علم و انتشار مقالات علمی در نشریات معتبر شور و نشاط بسیار وجود دارد و در این میان بسیاری افراد نیز به فکر سودجویی بوده و نسبت به راه اندازی سایت‌ها و مؤسسات جعلی و غیر معتبر اقدام کرده و با دریافت مبالغ سنگین نسبت به چاپ مقالات تولید شده در نشریات غیرمعتبر اقدام کرده‌اند.
کد خبر: ۳۳۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 07 December 2016
به گزارش تابناک قم، سید روح‌الله حمزه‌زاده موسوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تولید علم اظهار کرد: تلاش برای حل مشکلات کشور با تکیه بر فعالیت‌های علمی و پژوهشی و همچنین تلاش در راستای تولید از دیگر مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران دارای بیشترین مراکز آموزش عالی است بیان کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از مردان و زنان ایرانی در رشته‌های خود به بالاترین درجات علمی دست یافته‌اند که این امر بسیار امیدوار کننده است ولی در کل نباید زیاد به این دستاورد خوش بین باشیم چرا که بسیاری از کسانی که موفق به اخذ مدارک دانشگاهی شده‌اند در عرصه اشتغال با مشکل روبه رو بوده و این مسئله آسیب سرخوردگی صاحبان مدارک دانشگاهی و یا فرار مغزها را به دنبال داشته است.

مسؤول برگزاری همایش آشنایی با روش‌های شناسایی پایگاه و نشریات علمی معتبر با تاکید بر اینکه در این خصوص باید چاره اندیشی کرد و به فکر راه حل بود، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی در خصوص تولید علم و انتشار مقالات علمی در نشریات معتبر شور و نشاط بسیار وجود دارد و در این میان بسیاری افراد نیز به فکر سودجویی بوده و نسبت به راه اندازی سایت‌ها و مؤسسات جعلی و غیر معتبر اقدام کرده و با دریافت مبالغ سنگین نسبت به چاپ مقالات تولید شده در نشریات غیرمعتبر اقدام کرده‌اند.

حمزه زاده موسوی در خصوص مقالاتISI و علاقه اساتید و پژوهشگران بیان کرد: دانشگاه‌ها هم در ارزشیابی اساتید توجه زیادی به چنین مقالاتی دارند و دانشجویان نیز برای استادی که مقالات ISI بیشتری داشته باشد اعتبار بیشتری قائل هستند.

وی با اشاره به اینکه افراد سودجو در این عرصه نسبت به ثبت پایگاه‌هایی با نام نشریات علمی فاقد پایگاه در اینترنت ثبت کرده و در ازای درج مقاله در چنین پایگاه‌هایی هزینه‌های گزافی دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که چنین پایگاه‌هایی هیچ پشتوانه علمی و ارتباط با مؤسسات علمی ندارند و مقالاتی که در آنها منتشر شده است نیز در هیچ موسسه معتبری چاپ نشده است.

مسؤول برگزاری همایش آشنایی با روش‌های شناسایی پایگاه و نشریات علمی معتبر با اشاره به برگزاری این همایش همزمان با هفته پژوهش اظهار کرد: در این همایش دکتر حسن سلیمانی که دارای سوابق علمی پژوهشی درخشانی بوده و خود دارای 50 مقاله علمی پژوهشی بین المللی و  هفت کتاب تألیفی و ترجمه است به سخنرانی خواهد پرداخت.

حمزه زاده موسوی هدف از برگزاری این همایش را معرفی نشریات و پایگاه‌های معتبر علمی و پژوهشی برشمرد و تاکید کرد: این همایش روز جمعه 26 آذر ماه در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود.

همایش آشنایی با روش‌های شناسایی پایگاه و نشریات علمی معتبر
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار