رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از وجود ۱۸۷ هزار موقوفه در سطح کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 08 December 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی محمدی عصر امروز در مراسم اختتامیه دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به وجود 187 هزار موقوفه در سطح کشور اظهار داشت: این موقوفه‌ها شامل مسجد، تکایا و ... است که به لحاظ مساحتی حدود یک‌میلیون هکتار زمین موقوفه در کشور وجود دارد.

وی بابیان اینکه از یک‌میلیون زمین موقوفه بیش از 10 هزار هکتار آن در اختیار دستگاه‌های حقوقی کشور است، افزود: 94 درصد موقوفات دارای سرقفلی هستند و این در شرایطی است که شریان‌های اقتصادی کشور مانند بازارها موقوفه می‌باشند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: سالانه بیش از 200 میلیارد تومان برای تأمین هزینه‌های موقوفات تخصیص داده می‌شود و این در شرایطی است که 50 درصد از زمین‌های موقوفه به علت‌های مختلف ازجمله خشکسالی فاقد درآمد بوده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه 98 هزار نفر در کشور مستأجر موقوفات‌اند که فاقد سند اجاره‌ای هستند، خاطرنشان کرد: 85 هزار نفر دارای سند منقضی شده‌اند و تنها 900 نفر در سامانه اوقاف دارای سند اجاره می‌باشند.

محمدی با اشاره به وقف 25 هزار و 400 هزار موقوفه از ابتدای انقلاب تاکنون، عنوان کرد: 53 درصد موقوفات بعد از سال 89 انجام پذیرفته است که این نشان از ایجاد اعتماد مردم و اثر کارها و فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه است.

وی حمایت‌ها از حضور دستگاه وقف در تصمیمات کلان ملک و استعلام ، اصلاح انتظارات مردم برای حل مشکلات وقف، جهت‌دهی امور وقف، ایجاد انگیزه وقف جمعی و گروهی، راهنمایی و ارشاد مردم و... را ازجمله مسائل پیش روی اوقاف دانست.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار