آیت الله اراکی مطرح کرد:
رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب، در خصوص نفوذ فعالیت های شیعه نگلیسی در حوزه و هیات مذهبی کشور هشدار داد.
کد خبر: ۳۴۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳ 09 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله محسن اراکی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: امروز هزاران نفر از شیعیان کشورهای عراق ،سوریه ، یمن و بحرین زیر ظلم و ستم هستند افزود:غربی ها و دنیای استکبار با به کار بردن ترفندی به شیعیان برخی از کشورها همچون عراق اینگونه تلقین کردند که اهل تسنن باید از بین بروند و به سنی ها نیز می گفتند شیعیان به دنبال زیاده خواهی هستند و نباید بیش از این گسترش یابند و باید آنها را از بین برد و از این طریق جنگ شیعه و سنی را راه انداختند.

وی اظهار داشت: غربی ها و دشمنان اسلام در سوریه بین سنی ها اینگونه جا انداخته بودند که شیعیان معتقدند اهل تسنن وارثان معاویه و یزد هستند و آنها می خواهند انتقام خون امام حسین(ع) را از سنی ها بگیرند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه دشمنان سنی و شیعه را علیه هم تحریک می کنند ؛  نسبت به فعالیت های شیعه انگلیسی و نفوذ آنها در حوزه و هیات های مذهبی هشدار داد و گفت: انگلیس در این مسیر مرجعیت سازی می کند و رسانه های بسیاری را با نام و اسامی مقدس و متبرک راه اندازی کرده که به مقدسات اهل تسنن فحاشی می کنند.

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب ، تصریح کرد:عبارت شیعه انگلیسی تنها یک تبلیغ نیست بلکه حقیقت دارد و سیاست های این جریان را طراحی می کنند.

وی ادامه داد: امروز موج اسلام گرایی در دنیا گسترش یافته و جمعیت های فراوانی از مسلمین و شیعیان در تضاد با سیاست های استکباری شکل گرفته است.

آیت الله اراکی  با بیان اینکه مراد از شیعه انگلیسی ،شیعیان این کشور نیست، افزود:مراد از شیعه انگلیسی کسانی هستند که به صورت سازمان یافته و تشکیلاتی اهداف دشمنان اسلام و دنیای استکبار را دنبال می کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار