جمعه پر حادثه در قم
تصادفات جمعه در قم یک کشته و 13 مجروح برجای گذاشت. همچنین یک خانواده پنج نفر در بخش کهک قم با گاز CO مسموم شده بودند که با سرعت عمل عوامل اورژانس 115 قم نجات یافتند.
کد خبر: ۳۴۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷ 09 December 2016
به گزارش تابناک قم، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: برخورد شدید دو خودروی پراید و پژو در محور قم کهک یک کشته و 7 مجروح برجای گذاشت.

مهدی فراهانی افزود: این تصادف ساعت 14:05 جمعه اتفاق افتاد که در دقایق اولیه اولین آمبولانس 115 در محل حاضر و پس از آن دو آمبولانس دیگر و اورژانس هوایی به محل حادثه اعزام شد. 


وی ادامه داد: چهار مجروح این تصادف توسط اورژانس هوایی به مرکز شهید بهشتی منتقل شد و دیگر مجروحان نیز توسط آمبولانس های اورژانس انتقال یافت.

سرهنگ جمشیدی راد رئیس پلیس راه استان، نیز علت حادثه را بی احتیاطی و انحراف به چپ خودرو پراید اعلام کرد.

تصادف در بلوار الغدیر با۶ مجروح

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم همچنین از تصادف دوخودرو در بلوار الغدیر با۶ مجروح خبر داد.

وی افزود: عصر جمعه برخورد شدید بین دو خودروی ال90 و پراید در بلوار الغدیر قم ۶ مجروح بجای گذاشت که مجروحان این تصادف پس ازدریافت خدمات اولیه درمانی توسط پرسنل فوریتهای پزشکی با 4 آمبولانس اورژانس 115 به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

فراهانی، حال 2 نفر از مجروحان این تصادف را وخیم اعلام کرد.

مسمومیت یک خانواده 5 نفره با گاز CO 

وی در ادامه گفت: ساعت چهار و 30 دقیقه جمعه نیز مسمومیت یک خانواده پنج نفره با گاز CO در بخش کهک گزارش شد، که با سرعت عمل عوامل اورژانس 115 قم نجات یافتند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم بیان کرد: پس از اعلام صورت گرفته ماموران اورژانس به سرعت به محل اعزام شده و ضمن ارائه خدمات درمانی اولیه، نسبت به انتقال آنها به مرکز درمانی اقدام کردند.

وی با اشاره به آمارمسمومیت با گاز منو اکسید کربن بیان کرد: تاکنون در استان قم هشت نفر بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست داده‌اند که پنج نفر از این افراد مرد، یک نفر زن و دو کودک بوده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین 42 نفر نیز دچار مسمومیت با درجات مختلف اختلال هوشیاری شدند که برخی به صورت سرپایی درمان شده و برخی دیگر در مراکز درمانی بستری شدند.

فراهانی خروج لوله و اتصالات وسایل گرمایشی، استفاده از گازپیک نیک و خوراک پزی برای تولید گرما به‌ویژه درفضاهای بسته و چادر مسافرتی و استفاده از ذغال چوب و فضولات حیوانی به‌ویژه در روستاهای استان برای تولید گرما را بیشترین علل مسمومیت در استان دانست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار