مديرعامل سازمان بهسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: احياي گذرهاي تاريخي،انگيزه نوسازي را میان ساکنین بافت های فرسوده افزايش مي‌دهد.
کد خبر: ۳۴۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳ 10 December 2016
به گزارش تابناک قم، خاكي با اشاره به ظرفيت‌هاي محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دل بافت فرسوده براي بهسازي آن، تصريح كرد: سالانه ۲۰ ميليون زائر به قم مي‌آيند كه بايد از دل بافت فرسوده بگذرند تا به حرم برسند و از اين زائران مي‌توان براي سرمايه‌گذاري در همين بافت فرسوده هم استفاده كرد كه در واقع اين تهديد را به فرصت تبديل كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه عمده ظرفيت هاي قم در حوزه گردشگري زيارتي قرار دارد، گفت: بيت‌النور، امامزاده موسي مبرقع(ع)، بيوت مراجع عظام و امامزاده‌هايي كه از منظرهاي مختلف مي‌توانند مورد توجه باشند از ظرفيت‌هاي زيارتي قم هستند كه كمتر به آن‌ها توجه شده است.

خاكي با تاكيد بر اينكه بهسازي معابري كه منتهي به حرم است و اين فضاهاي مذهبي را پوشش مي‌دهد بايد در اولويت شهر باشد، خاطرنشان کرد: اين كار احياي گذرهاي تاريخي را هم در خود دارد؛ چراكه اگر اين گذر‌ها را تثبيت نكنيم در قالب پروژه‌هاي شهري از بين خواهند رفت.

وي با اشاره به اين‌كه اين پروژه يكي از محرك‌هاي نوسازي در ساماندهي ساكنان معابر است، ادامه داد: اجراي اين پروژه‌ها انگيزه نوسازي را افزايش مي‌دهد و موجب مي‌شود ساكنان به بازسازي خانه‌هايشان رغبت پيدا كنند.

مديرعامل سازمان بهسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاكيد بر اينكه بافت هاي فرسوده دچار پديده خالي شدن جمعيت مي شوند،گفت: با توجه به اينكه اين محدوده شرايط مساعد زندگي را از دست مي‌دهند به مرور از جمعيت خالي شده و اين امر موجب ايجاد آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه ما مي‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار