حسن‌زاده:
رئیس کمیته انضباطی پیرامون اتفاقات جنجالی لیگ های فوتسال و فوتبال توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۳۴۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 10 December 2016
به گزارش تابناک قم، اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با حضور در یک برنامه تلویزیونی ابتدا در مورد دلیل مصاحبه نکردنش توضیح داد: من رغبتی به حضور در تلویزیون ندارم. اگر هم نیازی به رسانه‌ای کردن خبری باشد ترجیح می‌دهم به صورت تلفنی صحبت کنم. ضمن اینکه اتفاقات انضباطی نیز کاهش پیدا کرده است. خوشبختانه در لیگ امسال در بعضی هفته‌ها هیچ مورد انضباطی وجود نداشته است. ما از اطلاعات کم باشگاه‌ها از قوانین بسیار رنج می بریم. بعضی از باشگاه‌ها به محرومیت تیم‌شان بابت رفتار تماشاگرانش اعتراض می کنند یا مثلا می‌گویند ما که گفته بودیم این داور را نگذارید.
 
وی در مورد بازی جنجالی تیم های صبا قم و استقلال تهران عنوان کرد: از این جهت بیشتر دلخور هستیم که بزرگترهای تیم در این بازی چالش زا بودند. از یک بازیکن جوان انتظار خطا می رود ولی وقتی در چنین مسابقه‌ای دو مربی در سطح اول فوتبال نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند نگرانی‌ بیشتر می‌شود. فعلا در خصوص این دو مربی پرونده را مفتوح گذاشتیم تا صحبت های دو طرف را بشنویم. همچنین ابهامی در گزارش بازی بود که باید دو مربی در این مورد توضیح دهند. با این حال افراد خاطی تا اطلاع ثانوی محروم هستند و تنها می توانند روی سکوها حضور داشته باشند. بنابراین در رختکن و حتی حوالی نیمکت‌های تیمشان نیز نمی‌توانند حضور داشته باشند.
 
رئیس کمیته انضباطی در ادامه تاکید کرد: مشکل قانونی برای برخورد با اعضای تیم وجود ندارد و آیین نامه انضباطی مشمول اعضای تیم اعم از سرمربی، مربی و حتی پزشکیار می‌شود.
 
حسن زاده در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد جنجال در بازی لیگ فوتسال بین تیم‌های گیتی پسند و حفاری اظهار کرد: اولین بار بود که یک بازیکن فوتبال به عنوان یک یار اضافی وارد زمین شده و نتیجه بازی را عوض می‌کرد بنابراین این اتفاق نباید با پرتاب بطری مقایسه شود. قانون به ما این اجازه را می‌دهد که وقتی یار اضافی وارد زمین شده و نتیجه را تغییر داده رای به بازنده بودن تیم خاطی بدهیم. البته این رای قابل اعتراض به مراجع بالاتر است. با این حال دوستان مطالبی را مطرح کرده و رکن قضایی را مورد تمسخر قرار داده‌اند.
 
وی افزود: آفت دیگری نیز وجود دارد و اخیرا حکم‌های کمیته انضباطی را به شمالی بودن بنده ربط می دهند. اتفاقا آرایی که می‌دهیم با حمایت رئیس فدراسیون بوده ضمن اینکه آقای تاج از حکم قاطع و محکم برای بازی فوتسال حمایت کردند در حالی که خودشان اصفهانی هستند. اگر قرار بر این بود که حکم‌های انضباطی این چنین صادر شوند ما در کمیته انضباطی نمی ماندیم. حتی دوستان شمالی ما هم از دست ما ناراحت هستند که چرا سخت می‌گیریم. اخیرا نیز مد شده برخی به جای تلاش سالم در زمین در بیرون از زمین تلاش‌هایی می‌کنند و می‌گویند همه متخلفان را باید یک‌جور نگاه کرد. آن‌ها بدبختی دیگران را به خوشبختی خودشان ترجیح می‌دهند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار