شهردار قم گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر نمایندگان قم با ورود قطار سریع‌السیر به ایستگاه مرکزی قم مخالف هستند و تأکید دارند قطار وارد شهر نشود.
کد خبر: ۳۴۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 10 December 2016
به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به مباحث مطرح‌شده توسط رئیس مجلس درباره خطوط راه‌آهن داخل شهر اظهار داشت: آقای لاریجانی در مصاحبه‌ای گفته‌اند که اگر قرار باشد ورود قطار سریع‌السیر از داخل شهر باشد، باید از طریق تونل انجام شود که این موضوع هزینه‌های زیادی به دولت تحمیل می‌کند.

وی بابیان اینکه طول خط هم هزینه‌های زیادی در پی خواهد داشت، افزود: با توجه به طولانی‌بودن مسیر این پروژه بسیار عظیم، پیچیده و با هزینه‌های بالایی خواهد بود که رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد اختصاص ایستگاه جمکران به خط سریع‌السیر داده‌اند.

شهردار قم ادامه داد: با توجه به وجود مترو در ایستگاه جمکران، می‌تواند مترو پیونددهنده قطار سریع‌السیر با داخل شهر باشد و در کنار آن تغییری هم در سرعت قطار ایجاد نخواهد شد و شرایط بهتری خواهد بود.

وی تصریح کرد: نظر دیگری هم در این رابطه مطرح است که قطار وارد ایستگاه مرکزی قم شود که رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر نمایندگان قم با آن مخالف هستند و تأکید دارند قطار وارد شهر نشود.

سقائیان نژاد به توقف پروژه‌های شهری قم به‌دلیل خط راه‌آهن داخل شهر واکنش نشان داد و گفت: این موضوع درست نیست و در بلوار شهید کبیری که خطوط راه‌آهن در آن وجود داشت، این موضوع رفع شد.

وی عنوان کرد: اگر قرار باشد قطار از داخل شهر عبور کند مجبوریم قریب به 12 تقاطع غیر‌همسطح روی ریل راه‌آهن احداث کنیم که هرکدام از آن‌ها حدود 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و مجموعاً 800 میلیارد تومان برای این منظور باید هزینه شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار