در گردهمایی دانشجویان مهدی یاور مطرح شد؛
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دین را تحریف و کتمان نکنیم، گفت: آنچه سبب تأخیر در ظهور امام زمان(عج) است بی بصیرتی و سیاست گریزی جوانان است.
کد خبر: ۳۴۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 10 December 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام علیرضا پناهیان غروب جمعه در نهمین گردهمایی دانشجویان مهدی یاور دانشگاه‌های سراسر کشور که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: برخی از رموز موفقیت جمهوری اسلامی در علم مدیریت نمی‌گنجد و با عنایت و نگاه ویژه اولیاء الهی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تجمع دانشجویان در گردهمایی نهم ربیع‌الاول نباید به یک مراسم تشریفاتی ختم شود، اظهار کرد: یک دانشجو باید با جدیت و عزم تمام مسائل و نیازهای خود و جامعه را با امام زمان(عج) در میان بگذارد.

دانشجویان پیشتازان گردهمایی‌های مذهبی

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه با اشاره به پیشتازی دانشجویان در بسیاری از گردهمایی‌ها و برنامه‌های مذهبی افزود: اعتکاف گروهی در رجبیه، حرکت صدها هزار نفری مردم تهران در ایام اربعین و برخی دیگر از گردهمایی بزرگ دینی و سیاسی را دانشجویان ابتکار و مدیریت کرده‌اند.

حجت الاسلام پناهیان با طرح این مطلب که گردهمایی دانشجویان در روز امامت امام زمان(عج) تجدید بیعت جوانان است، بیان کرد: این روز بزرگ روز کار و روز محاسبه، گزارش کار و چشم انداز آینده یک دانشجوی با بصیرت است.

وی با اعلام اینکه هرکسی که کار خیر و علمی انجام دهد در خدمت امام زمان(عج) است، گفت: ایجاد عمران و آبادی در جامعه اسلامی از ویژگی‌های یاران امام عصر(ع) است.

این خطیب مذهبی با بیان اینکه مراسم مرتبط با امام زمان(عج) عین آینده‌نگری و حل مسائل روز جامعه است، ادامه داد: شاید برگزاری مراسم‌ عزاداری و رعایت شعائر مذهبی جنبه تاریخی داشته باشد اما حرکت در راه امام زمان(عج) ایجاد زمینه ظهور و حرکت به سوی آینده است.

در شناخت امام زمان(عج) ابتدای راه هستیم

حجت الاسلام پناهیان امر ولایت را مهم‌تر از عبادت دانست و افزود: هر کاری که برای امام زمان(عج) انجام می‌دهیم مستقیماً ارتباط با ولایت الهی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از بی‌توجهی به معرفت نسبت به امام زمان(عج) گفت: بسیاری از مشکلات سیاسی و اقتصادی جامعه ناشی از بی‌توجهی به فرهنگ و مدیریت مهدوی است.

استاد دانشگاه و پژوهشگر مذهبی با اعلام اینکه نباید با مقوله امام زمان(عج) برخورد تشریفاتی داشته باشیم، گفت: اگر خصوصیات مدیر یا استاندار دوران ظهور را می‌شناختیم دیگر اجازه نمی‌دادیم یک مدیر ناتوان و بی‌تقوا مسئولیت امور مردم را در دست بگیرد.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه امام زمان(عج) به همه امور زندگی مردم توجه و عنایت دارند، گفت: متأسفانه هنوز در شناخت و عمل به مضامین مهدویت در ابتدای راه هستیم.

وی با تبیین این مطلب که اهمیت نهم ربیع‌الاول کمتر از سالروز میلاد امام زمان(عج) نیست گفت: واقعاً تعجب‌آور است که برای میلاد امام جشن مفصل می‌گیریم اما برای آغاز شکل‌گیری امامت و ولایت ایشان کار خاصی نمی‌کنیم.

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه با انتقاد از عملکرد متولیان امر مهدویت در کشور گفت: چرا معارف عمیق و گسترده مهدویت در امور سیاسی و اقتصادی مردم جاری نیست.

برخی مهدویت را در گناه نکردن و دعا کردن خلاصه کرده‌اند

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه ظهور و طرح حرف‌های قدیمی و نخ نما حتی اگر درست به نظر بیاید، بدهیم گفت: متأسفانه برخی از متولیان هنوز مقوله مهدویت را در گناه نکردن و دعا کردن خلاصه کرده‌اند.

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه هرکس حقایق دین را تحریف و کتمان کند، ملعون است، گفت: ظهور امام زمان از جنس سیاست و قدرت است و باید زمینه شکوه و قدرت اسلام را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه اگر ظهور اتفاق نمی‌افتد به دلیل چشم چرانی و گناه نکردن نیست، گفت: بی بصیرتی و گریز از واقعیات سیاسی و نیازهای مهم جامعه و مهم‌تر از همه چرخش غلط قدرت بین نخبگان علت اصلی تأخیر در ظهور است.

نمی‌توان زمان معینی را برای ظهور تعیین کرد

این استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزوی با تأکید بر اینکه نمی‌توان زمان معینی را برای ظهور تعیین کرد، گفت: اتفاقات سال‌های اخیر منطقه ارتباط انکار ناپذیری با ظهور دارد.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه با طرح این ادعا که در سال ۸۸ پیش‌بینی حمله آمریکا به سوریه را کرده است، گفت: در همان سال با عده‌ای که به سوریه سفر کرده بودیم گفتم که این کشور در آرامشی قبل از طوفان قرار دارد.

وی شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه با لبنان و اینکه سوریه بهترین مکان برای به هم ریختن منطقه بود را از مهم‌ترین دلایل این پیش‌بینی اعلام کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسی فکر نمی‌کرد که در قرن حاضر ایده‌های نزدیک به سفیانی‌ها در منطقه ظهور کند و عده‌ای تکفیری آروزیشان فتح شام و نصب تندیس ابوسفیان باشد.

حجت الاسلام پناهیان بار دیگر دانشجویان را مکلف به جدی گرفتن مقوله مهدویت و امامت امام عصر کرد و گفت: مباحث و مسائل امام عصر نباید به مسائل اخلاقی و دعا و ثنا گفتن ختم کنیم.

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه با انتقاد از مرعوبیت و جدی گرفتن دشمنان اسلام، گفت: متأسفانه برخی از سیاستمداران ما حماقت نظام استکباری را قبول ندارند و نمی‌توانند در مقابل آن‌ها تدبیر لازم داشته باشند.

وی با اشاره به خصوصیات حکومت امام عصر(عج) عنوان کرد: ایشان تنها امامی هستند که اصحاب خود را گلچین کرده و دنبال جمع کردن سیاهی لشکر نیستند.

شایان ذکر است در پایان این گردهمایی ۳ هزار نفره که با حضور دانشجویان سراسر کشور در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران به مناسبت سالروز امامت امام عصر(عج) برگزار شد، مراسم عهدنامه خوانی گروهی با امام زمان(ع) برگزار شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار