مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم مهاجرپذیری را از دلایل مهم در کمبود سرانه فضای آموزشی قم دانست و گفت: سرانه هر دانش آموز در قم حدود 3 مترمربع است که این رقم به طور میانگین در کشور بین 4 تا 4.2 مترمربع است.
کد خبر: ۳۴۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 10 December 2016
به گزارش تابناک قم، محسن پورگلیان با اشاره به این که استان قم از این نظر سرانه کمی فضای آموزشی آخرین استان کشور است، افزود: در حال حاضر 620 مدرسه با زیربنای حدود 600 هزار مترمربع در قم فعال است.

وی ادامه داد: هم اکنون 30 هزار دانش آموز معادل جمعیت 80 مدرسه در استان قم مشغول به تحصیل هستند که ظرفیت زیادی را اشغال کرده اند.

به گفته وی؛ به طور میانگین 15 درصد مدارس سطح کشور دو شیفته است، در حالی که در استان قم 45 درصد مدارس به صورت دو شیفته فعالیت می کند.

پورگلیان بیا بیان اینکه سالانه 8 هزار دانش آموز معادل جمیعت 25 مدرسه در استان قم افزایش می یابد، گفت: با اعتبارات کنونی چشم انداز روشنی از افزایش مدرسه سازی و سرانه فضای آموزشی پیش رو نداریم.

وی هم چنین از نبود تعامل بین دستگاه های استان در جهت تامین زمین برای ساخت مدرسه انتقاد کرد و گفت: در ازای ساخت مجتمع های مسکونی باید زمین هایی نیز به فضای آموزشی اختصاص یابد که این موضوع مورد بی توجهی سازمان های متولی قرار گرفته است.

پورگلیان با بیان این که انتظار همکاری بیشتر از سازمان های متولی امر داریم، اضافه کرد: اگر همکاری و تعامل لازم وجود نداشته باشد، در سال های آینده در مناطق توسعه یافته از جمله بلوار غدیر، بنیاد، پردیسان و بلوار 15 خرداد با مشکلات جدی تری مواجه می شویم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار