استاد حوزه علمیه خواهران:
رئیس موسسه علمی فرهنگی زنان منتظر گفت: بی‌شک تقویت اخلاق‌مداری در سطح جامعه به خصوص در نهاد خانواده از جمله عوامل مهم کاهش آمار طلاق به شمار می‌رود.
کد خبر: ۳۴۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 10 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، مریم معین‌الاسلام با بیان اینکه آمار فعلی طلاق به هیچ‌وجه زیبنده نظام و جامعه اسلامی ما نیست، ابراز کرد: از جمله عوامل رشد طلاق در سال‌های اخیر می‌توان به مباحث اقتصادی، بداخلاقی و ناسازگاری زوجین، ضعف مهارت‌های ارتباطی، عدم توجه به کفویت و همسانی در انتخاب همسر، خشونت، اعتیاد و نیز بدرفتاری‌های عاطفی و اخلاقی اشاره کرد که بحث درباره هر کدام از آن‌ها ما را به راهکارهای متناسب با آن می‌رساند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این‌ها موارد دیگری چون وجود توقعات نامحدود زن و مرد نیز در این خصوص بسیار تاثیرگذار است، افزود: از سویی متاسفانه برخی از زوج جوان‌های ما بسیار بلندپرواز و پرتوقع هستند و همین عامل آن‌ها را در آغاز زندگی و با وجود انبوه مشکلات اقتصادی فعلی جامعه ما با مشکلات جدی روبرو می‌سازد، به طوری که در ابتدا تصورشان این است که با ازدواج به تمام آرمان‌ها وآرزوهایشان می‌رسند و حال آن که وقتی ازدواج می‌کنند می‌بینند واقعیتی که با آن روبرو شده‌اند 180 درجه با آن چیزی که در ذهنشان تصور می‌کرده‌اند، متفاوت است.

استاد حوزه علمیه خواهران همچنین تاکید کرد: کاهش توقعات و خیال پردازی‌ها، اندیشیدن به عاقبت کار و دیدن خوبی‌های زندگی داشتن سعه صدر و نیز بهره گیری از عنصر اخلاق و معنویت می‌تواند تا حد زیادی به استمرار و قوت زندگی زناشویی کمک کرده و به مهار و یا کاهش آمار طلاق در کشور ما به خصوص استان قم، کمک زیادی کنند.

وی گفت: در این خصوص هم رسانه‌ها و مسؤولان و هم خانواده‌ها باید با دغدغه مندی وظایف خود را انجام دهند تا در یک بازه زمانی نه چندانی طولانی به تدریج این وضعیت اصلاح شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار