9 کاندیدا برای رقابت در حضور در مجمع انتخابات و به دست آوردن کرسی ریاست رشته مهیج، پرمخاطب و پرهیجان فوتبال استان قم ثبت نام کردند.
کد خبر: ۳۴۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 10 December 2016
به گزارش تابناک قم، با نزدیک شدن به پایان دوره چهار ساله ریاست کریم بهرامی در هیأت فوتبال استان قم ثبت نام از کاندیداهای واجد شرایط شرکت در مجمع انتخابات این هیأت ورزشی انجام پذیرفت و سرانجام 9 کاندیدا برای به دست آوردن کرسی ریاست ثبت‌نام کردند.

در طول سال مجامع انتخاباتی مختلفی در هیات‌های ورزشی استان قم برگزار می‌شود اما تا کنون هیچ مجمعی نبوده که بیش از پنج کاندیدا داشته باشد، ضمن اینکه در روز برگزاری مجمع معمولا تعدادی از کاندیداها از حضور در مجمع انصراف می‌دهند و انتخابات دست‌کم با حضور دو یا سه کاندیدا برگزار می‌شود.

حضور چهره‌های سرشناس و چند کاندیدای نا آشنا در انتخابات

اما در مهلت پیش‌بینی شده برای ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست هیأت فوتبال استان قم که در هیأت فوتبال و زیر نظر دبیر این هیأت انجام پذیرفت، 9 کاندیدا با حضور خود و ارائه مدارک برای ریاست این هیأت ورزشی پرمخاطب، پرهیجان و همچنین در بعضی از اوقات رشته پرحاشیه اعلام آمادگی و ثبت نام کردند.

بدین‌ترتیب در سال 1395 پرهیجان‌ترین انتخابات هیات‌های ورزشی در استان قم برگزار می‌شود، هیاتی که به دلیل دامنه وسیع فعالیت‌ها، تیم‌ها و باشگاه‌های مختلف زیر مجموعه، تنوع رشته‌ها و همچنین مخاطبان بسیار زیاد خود، فعالیت‌های آن به دقت زیر ذره‌بین کارشناسان و علاقمندان به ورزش است، حتی حاشیه‌ها، اخبار و اطلاعات این رشته مورد توجه مسوولان سیاسی نیز قرار دارد.

برگزاری مجمع انتخابات هیأت فوتبال قم در زمستان

با توجه به زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام از کاندیداهای هیأت فوتبال استان قم در نهایت تعداد 9 کاندیدا یعنی مجتبی رمضان‌بیگی، مجید ولی، قدرت‌الله باقری، مهدی رضایی‌نژاد، کریم بهرامی، مهدی بهشتی، مرتضی کاشی، حسین بهرامی و محمد لاجوردی برای رقابت بر سر کرسی ریاست هیأت فوتبال ثبت نام کردند.

نکته جالب توجه راجع به ثبت‌نام کاندیداهای هیأت فوتبال استان قم در مقایسه با هیات‌های ورزشی دیگر این است که ثبت نام از کاندیداهای دیگر هیات‌های ورزشی قم در دفتر امور مجامع هیات‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قم صورت می‌گیرد اما به دلیل تفاوت اساسنامه هیأت فوتبال با سایر هیات‌ها، این ثبت‌نام زیر نظر دبیر هیأت فوتبال و در ساختمان این هیأت ورزشی انجام شد.

گفته می‌شود بعد از بررسی صلاحیت کاندیداها، در دی‌ماه سال جاری با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و دیگر اعضا، مجمع انتخابات این هیأت ورزشی برای معرفی رئیس جدید آن تا سال 1399 برگزار خواهد شد.

ریاست کریم بهرامی در سال‌های 1391 تا 1395

حدود چهار سال قبل بود که مجمع انتخابات هیأت فوتبال استان قم با حضور رئیس وقت فدراسیون فوتبال ایران یعنی علی کفاشیان به ریاست وی و با حضور دیگر اعضای مجمع تشکیل شد و در پایان رقابت کاندیداها، در نهایت کریم بهرامی به عنوان رئیس جدید هیأت فوتبال استان قم انتخاب شد.

دقیقا مجمع انتخابات هیأت فوتبال استان قم در روز پنج‌شنبه بیست و سوم آذر ماه سال 1391 با حضور علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، عباس جهان‌بینی‌ مدیر کل وقت ورزش و جوانان استان قم، مسئولان کمیته‌ها و بخش‌های مختلف هیأت فوتبال و اعضای مجمع برگزار شد.

در آن مجمع که میزبان آن سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان استان قم بود، برای به دست آوردن سکان ریاست هیأت فوتبال استان قم، چهار نفر کاندیدای ریاست بودند که به جز یک نفر سه کاندیدای دیگر حضور داشتند و رأی‌گیری بین سه نفر انجام شد.

کریم بهرامی، قدرت‌‌الله باقری، یدالله یامولا و سیدرضا برقعی که هر یک به تناوب سابقه فعالیت در مسئولیت‌های مختلف فوتبال استان قم و بازی و مدیریت در تیم‌های گوناگون این رشته ورزشی را بر عهده داشته‌اند، کاندیدای ریاست هیأت فوتبال استان قم محسوب می‌شدند.

انصراف یک کاندیدا و حضور 3 نامزد در رقابت سال 1391

لحظاتی پیش از آغاز مجمع خبر غیرمنتظره‌ای به گوش رئیس فدراسیون و سایر اعضای مجمع رسید و طی آن قدرت‌الله باقری که پیش از مجمع بیشترین گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب رئیس جدید در نزد اعضای مجمع بر روی وی بود ناگهان نامه انصراف خود را از کاندیداتوری به سرپرست هیأت فوتبال قم ارائه کرد و متن استعفای وی نیز در مجمع قرائت شد و بدین ترتیب رای‌گیری بین سه نفر دیگر صورت گرفت.

از تعداد 21 رای که توسط افراد واجد شرایط رای دادن در مجمع انتخابات هیأت فوتبال استان قم به صندوق جمع‌آوری آرا انداخته شد، 12 عضو مجمع به کریم بهرامی رای دادند، هشت رای به سید رضا برقعی رسید و یک نفر نیز رای خود را به نام یدالله یامولا به صندوق انداخت.

بدین ترتیب کریم بهرامی که یکی از مهم‌ترین مسؤولیت‌هایش کارشناس دیوان محاسبات کشور عنوان شد به مدت چهار سال تصدی ریاست هیأت فوتبال استان قم را بر عهده گرفت و جانشین محسن رمضان‌‌بیگی رئیس مستعفی این هیأت شد که در تیرماه سال جاری از ریاست هیأت فوتبال قم استعفا کرده بود.

تلاش‌های بهرامی برای تحول در فوتبال قم 

اکنون روزهای پایانی دوره ریاست چهار ساله کریم بهرامی در هیأت فوتبال استان قم است، در حالی که وی در دوره ریاست خود تلاش‌های زیادی برای ارتقاء فوتبال قم در بخش‌های مختلف انجام داد و یکی از نقاط مثبت وی، ارتباط نزدیک با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان بود.

از جمله اینکه بهرامی در سال 1392 و در ششمین ماه ریاست خود در هیأت فوتبال استان قم، در فوتسال کشور مسئولیتی مهم را بر عهده گرفت و در پایان مجمع انتخابات سازمان لیگ فوتسال کشور با حضور رؤسای هیئت‌های استانی در جمع رئیس فدراسیون و اعضاء هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ فوتسال ایران، عضو مجمع سازمان لیگ فوتسال شد.

بهرامی که از آغاز فعالیت خود در ریاست هیأت فوتبال استان قم به سبب تحصیلات دانشگاهی، تجربیات گران‌بها و همچنین اعتباری که نزد پیشکسوتان، فوتبالی‌های قم و همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال دارد، اقدامات مختلفی را برای تحول در فوتبال قم در پیش گرفته است اکنون یکی از 9 کاندیدای ریاست هیأت فوتبال استان قم محسوب می‌شود.

کاندیداتوری مدیر کل سابق تربیت‌بدنی قم برای ریاست هیأت فوتبال

از بین 9 کاندیدای ریاست هیأت فوتبال استان، یکی از سرشناس‌ترین‌ها دکتر قدرت‌الله باقری است که دارای مدرک دکترای تربیت‌بدنی و علوم ورزشی با گرایش مدیریت است و سابقه مدیرکلی تربیت‌بدنی استان قم در دهه 1380، ریاست یکی دو هیأت ورزشی را نیز در کارنامه دارد.

باقری که از مدارج علمی بالایی برخوردار است، در سال 1391 نیز یکی از کاندیداهای مجمع انتخابات هیأت فوتبال استان قم بود اما در آخرین لحظات پیش از برگزاری مجمع، در میان ناباوری رئیس و نایب‌رئیس مجمع یعنی علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و عباس جهان‌بینی مدیر کل وقت ورزش و جوانان استان قم، از کاندیداتوری خود انصراف داد و تعجب همگان را بر انگیخت تا بار دیگر یکی از ثبت‌نام کننده‌ها برای ریاست جدید این هیأت باشد.

حضور مدیر عامل سابق باشگاه صبای قم در انتخابات

مجتبی رمضان‌بیگی یکی از 9 کاندیدای حضور در مجمع انتخابات هیأت فوتبال استان قم محسوب می‌شود، کسی که از قدیمی‌های فوتبال استان قم و البته از چهره‌های تحصیل کرده در ورزش است و اکنون مسوولیت معاونت تندرستی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم را بر عهده دارد، ضمن اینکه پیش از این در مسوولیت مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم نیز فعالیت کرده است.

رمضان‌بیگی پیش از این یک دوره ریاست هیأت فوتبال استان قم را تجربه کرده ولی قبل از اینکه دوره چهار ساله ریاست وی به پایان برسد از مسوولیت خود کنار رفت، در حالی که مجمع انتخابات منجر به ریاست وی در روز 26 فروردین ماه سال 1389 تشکیل شد.

در آن مجمع انتخابات هیأت فوتبال استان قم محمدمهدی نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، عباس جهان‌بینی و رسول منعم،‌ مدیر کل و معاون وقت اداره کل تربیت بدنی قم، مسئولان کمیته‌ها و بخش‌های مختلف هیأت فوتبال و دیگر اعضای مجمع حضور داشتند و رمضان‌بیگی به عنوان رئیس هیأت فوتبال قم انتخاب شد.

میزبان این مجمع تالار همایش‌های خانه معلم قم بود و برای به دست آوردن سکان ریاست هیأت فوتبال استان قم، محسن رمضان بیگی تنها کاندیدای حاضر در مجمع بود که با کسب رای اعتماد از اعضای مجمع به عنوان رئیس جدید هیأت فوتبال استان قم انتخاب شد.

سابقه 2 ساله ریاست رمضان‌بیگی در هیات فوتبال قم

از تعداد 17 رای که توسط افراد واجد شرایط رای دادن در مجمع انتخابات هیأت فوتبال استان قم به گلدان انداخته شد، 16 عضو مجمع به محسن رمضان‌بیگی رای دادند و یک نفر نیز رای سفید به گلدان انداخت و بدین ترتیب محسن رمضان بیگی یکی از فوتبالیست‌های سابق قم که پیش از این در مسوولیت معاونت اداره کل تربیت‌بدنی استان قم نیز فعالیت کرده، به مدت چهار سال تصدی ریاست هیأت فوتبال استان قم را بر عهده گرفت.

انتخاب رمضان‌بیگی به عنوان رئیس جدید هیأت فوتبال استان قم در حالی صورت گرفت که دیگر کاندیدای شرکت در مجمع انتخابات یعنی محمدتقی حیدرزاده از پیشکسوتان قدیمی فوتبال و از روسای سابق این هیأت در آخرین ساعات پیش از برگزاری مجمع از شرکت در انتخابات انصراف داد.

جالب اینکه حیدرزاده بعد از اعلام انصراف خود از شرکت در مجمع انتخابات هیأت فوتبال استان قم در سال 89، در قالب دو صفحه یادداشتی را در مورد وضعیت فوتبال قم و نقطه نظراتش در این مورد به مجمع فرستاده بود که توسط مدیرکل تربیت بدنی استان قم خوانده شد و در آن حیدرازده از کاندیداتوری رمضان بیگی نیز حمایت کرده بود.

هیأت فوتبال قم از 6  ماه قبل از انتخاب سال 1389 محسن رمضان‌بیگی، به دنبال استعفای مهدی متقیان رئیس قبلی خود، به سرپرستی سیدجواد حسینی اداره می‌شد، ضمن اینکه در حالی مهدی متقیان در مدت حدود یک سال این مسوولیت را عهده‌دار بودند و پیش از متقیان نیز نفراتی همچون سیدمهدی طباطبایی به مدت چهار سال و پیش از آن هم محمدتقی حیدرزاده ریاست هیأت فوتبال استان قم را بر عهده داشته‌اند.

ثبت‌نام مربی سابق صبای قم برای کرسی ریاست

مهدی رضایی‌نژاد دیگر کاندیدای ثبت‌نام کننده برای حضور در مجمع انتخابات هیأت فوتبال استان قم است، رضایی‌نژاد هم‌اکنون مسؤولیت مدیریت تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم را در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور بر عهده دارد.

مهدی‌ رضایی‌نژاد به عنوان یکی از مربیان جوان و با دانش فوتبال قم و مربی سابق تیم فوتبال صبای قم در چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با مدرک مربیگری A فوتبال آسیا دیگر کاندیدای ریاست هیأت فوتبال استان قم برای دوره چهار ساله جدید محسوب می‌شود.

مهدی بهشتی از بازیکنان خوش‌نام و موفق فوتبال استان قم محسوب می‌شود، محمد لاجوردی و مرتضی کاشی نیز از چهره‌های قدیمی این رشته و از پیشکسوتان فوتبال هستند، ضمن اینکه از بین 9 کاندیدا، مجید ولی به عنوان کارمند استانداری و همچنین بهرامی که گفته می‌شود از کارکنان اداره کل آموزش و پرورش است، دیگر کاندیداهای هیات فوتبال استان قم به شمار می‌روند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار