بانوی ملی‌پوش تیراندازی استان قم به عنوان دارنده مقام نایب‌قهرمانی قاره کهن امسال دومین حضور در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۳۴۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 10 December 2016
به گزارش تابناک قم، در حالی که نهمین دوره مسابقات تیراندازی با سلاح‌های بادی قهرمانی آسیا به میزبانی ایران برگزار می‌شود، از استان قم دو نماینده در این رقابت‌ها حضور داشتند و یکی از آنها در ترکیب تیم ملی جوانان و دیگری در بین داوران قضاوت‌کننده به میدان رفتند.

در شرایطی که کشورمان میزبان تیراندازان 15 کشور آسیایی در این دوره از مسابقات است و تیمی متشکل از 57 تیرانداز به نمایندگی از ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند، 36 تیرانداز قبلا سابقه حضور در این رقابت‌ها را داشتند و سیده‌رویا صبح‌خیز نماینده تیراندازی قم نیز برای دومین‌بار حضور در این مسابقات را تجربه کرد.

نخستین قضاوت آسیایی داور تیراندازی قم

همچنین در حالی که تعداد 22 ملی‌پوش دیگر تیراندازی ایران تاکنون سابقه حضور در مسابقات بین‌المللی را نداشته‌اند یکی از نفراتی که برای نخستین‌بار در تاریخ تیراندازی قم حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا را تجربه کرد، محمدجواد متقیان‌نژاد است که به عنوان داور این رقابت‌ها به قضاوت پرداخت.

قضاوت در مسابقات تیراندازی قهرمانی 2016 آسیا در ایران فرصت بسیار خوبی برای نمایش توانمندی تیراندازی قم با حضور سیده‌رویا صبح‌خیز به عنوان عضو تیم ملی دختران جوان کشورمان و همچنین محمدجواد متقیان‌نژاد به عنوان داور این رقابت‌ها بود.

دومین حضور ملی‌پوش تیراندازی قم در مسابقات قهرمانی آسیا

تیراندازی که در سال 2015 نماینده ملی‌پوش قم در ترکیب تیم اعزامی ایران به رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا بود، امسال نیز با عملکرد مثبت خود در رقابت‌های باشگاهی، مسابقات آزاد کشور و همچنین اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی انتخاب شد.

سیده‌رویا صبح‌خیز تنها بانوی تیرانداز قم به شمار می‌رود که در سال 1394 با حضور در پیکارهای تیراندازی قهرمانی دختران رده سنی نوجوانان آسیا موفق شد ورزش قم و خانواده رشته تیراندازی را صاحب مدال آسیایی کند و اکنون نیز در دومین تجربه آسیایی خود حضور دارد.

صبح‌خیز بعد از این موفقیت بزرگ که ممکن است تکرار آن سال‌های زیادی طول بکشد، بار دیگر مزد ماه‌ها تمرین، تحمل سختی‌های اردو، حتی مخارج زیاد شخصی برای تامین تجهیزات تیراندازی را به دست آورد و نخستین تیرانداز قمی شد که برای دومین سال متوالی عضو تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی‌ آسیا می‌شود.

نشان نقره تیرانداز قم از مسابقات آسیایی 2015

این تیرانداز در حال حاضر یکی از تیراندازان قمی حاضر در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی تیراندازی ایران یعنی مسابقات لیگ بر‌تر به شمار می‌رود و از استعدادهای بسیار خوب تیراندازی قم و ایران است که فرصت دوباره‌ای برای حضور در مسابقات آسیایی به دست آورده است.

تیرانداز قم بعد از حضور در مسابقات رده سنی نوجوانان تیراندازی 2015 قهرمانی آسیا به میزبانی شهر دهلی‌نو کشور هندوستان، اکنون در یک رده سنی بالاتر به تیم ملی تیراندازی دختران رده سنی جوانان ایران دعوت شده تا دومین حضور در مسابقات آسیایی را به میزبانی ایران تجربه کند.

رقابت تیراندازان 15 کشور آسیایی به میزبانی ایران

این در حالی است که تیراندازانی از ١5 کشور در مسابقات 2016 قهرمانی آسیا حضور دارند، فدراسیون تیراندازی کشورمان میزبانی این دوره از مسابقات را بر عهده دارد و شرکت کنندگان در رشته‌های تفنگ بادی و تپانچه بادی برای کسب عناوین برتر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در واقع این نهمین دوره مسابقات تیراندازی با سلاح‌های بادی قهرمانی آسیا محسوب می‌شود که تا نوزدهمین روز آذر ماه به میزبانی کشورمان در مجموعه ورزشی آزادی تهران جریان دارد و به نمایندگی از استعدادهای تیراندازی استان قم، خانم سیده‌رویا صبح‌خیز در این مسابقات به میدان رفته است.

با توجه به تمهیداتی که از سوی فدراسیون تیراندازی اندیشیده شده، شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها از شرایط و امکانات خوبی برخوردار هستند و سالن 80 خط فدراسیون تیراندازی در مجموعه ورزشی آزادی پذیرای تیراندازان تفنگ و تپانچه از کشورهای مختلف قاره کهن است.

در این دوره از مسابقات به جز تیم ملی ایران، تیم‌هایی از 14 کشور آسیایی نظیر کویت، قطر، مالزی، تایلند، مغولستان، تایوان، ژاپن، چین، بنگلادش، پاکستان، هند، قرقیزستان، تاجیکستان و قزاقستان حضور دارند و مجموعا 271 تیرانداز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

صبح‌خیز نخستین مدال‌آور تیراندازی قم از مسابقات آسیایی

این در شرایطی است که به نمایندگی از کشورمان 57 تیرانداز در هر دو رشته تفنگ بادی و تپانچه بادی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در هر دو بخش آقایان و بانوان شرکت کرده‌اند و برای به دست آوردن رتبه‌های اول تا سوم و نشان‌های طلا، نقره و برنز پیکار می‌کنند.

سیده‌رویا صبح‌خیز بانوی تیرانداز ملی‌پوش استان قم که در مسابقات 2015 قهرمانی آسیا نیز حضور داشت پس از انجام تمریناتی به صورت فشرده در اردوی آماده‌سازی تیم ملی، به عنوان تنها تیرانداز استان قم دومین سال متوالی در پیکارهای آسیایی به میدان رفته است.

در واقع تیراندازی استان قم بعد از کسب نخستین مدال آسیایی تاریخ خود در سال 2015، امسال برای تکرار این مدال یک نماینده در ترکیب تیم ملی دختران رده سنی جوانان دارد و صبح‌خیز در رشته تفنگ بادی با وجود عملکرد قابل قبولی که از خود به نمایش گذاشت اما نتوانست از این رقابت‌ها مدال بگیرد.

این در حالی است که صبح‌خیز سال گذشته، ‌نخستین مدال تاریخ ورزش قم از پیکارهای رشته تیراندازی با تفنگ بادی قهرمانی آسیا را به عنوان عضو تیم ملی رده سنی نوجوانان دختر با درخشش در رقابت‌های آسیایی به میزبانی کشور هند به دست آورد و امسال در رده سنی جوانان به میدان رفت.

موفقیت تیرانداز قم در کسب نشان نقره بخش تیمی آسیا

صبح‌خیز سال قبل در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دهلی‌نو پایتخت کشور هندوستان به انجام رسید تنها ملی‌پوش تیراندازی قم بود که در جدال با 20 تیرانداز دیگر از سایر کشور‌های آسیایی به رقابت پرداخت و با ارائه عملکردی بسیار خوب توانست از مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به جمع هشت نفر بر‌تر قاره کهن صعود کند.

بعد از موفقیت صبح‌خیز در کسب مجوز صعود از مرحله مقدماتی، نوبت به انجام رقابت‌های مرحله پایانی و فینال سلاح‌های بادی رسید و صبح‌خیز در رشته تفنگ بادی این مسابقات که با رقابت هشت نفر بر‌تر به انجام رسید، با پرتاب بیست تیر خود مجموعا 205.5 امتیاز کسب کرد و با اختلافی ناچیز نسبت به نفر نخست از کشور چین در مکان دوم جای گرفت و بدین‌ترتیب بر سکوی نایب‌قهرمانی ایستاد.

رقابت تیرانداز ملی‌پوش قم در تفنگ بادی مسابقات آسیایی 2016

این در شرایطی است که تیرانداز ملی‌پوش قم کمی بداقبال بود زیرا با فاصله‌ای بسیار اندک نسبت به قهرمان این مسابقات، مدال طلا از دست وی پرید، تا صبح‌خیز در این جدال نزدیک و نفس‌گیر تنها دو دهم امتیاز کمتر کسب کرده و سرانجام تیرانداز کشور میزبان با امتیاز 205.7 دهم عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

در پایان این دوره از مسابقات، تیم دختران ایران با ترکیب فاطمه صالحی، مریم سلیمی و سیده‌رویا صبح‌خیز به میدان رقابت رفت و بعد از راهیابی به فینال، مقام دوم و نشان نقره تیمی را از آن خود کرد، در حالی که در این قسمت تیم کشور چین‌تایپه بر سکوی نخست ایستاد.

اکنون تیراندازانی از کشورهای مختلف آسیایی در هر دو بخش زنان و مردان به ایران آمده‌اند تا در پیکارهای 2016 قهرمانی آسیا برای کسب مقام‌های اول تا سوم سلاح‌های بادی در دو رشته تفنگ و تپانچه با یکدیگر به رقابت بپردازند، مسابقاتی که می‌تواند مقدمه نمایش پرقدرت تیراندازان کشورمان برای میادین آسیایی و جهانی سال آینده میلادی باشد در حالی که نماینده قم در تفنگ بادی جوانان به میدان رفت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار