سقوط در یک قدمی، وقتی مسئولان خواب بودند
در روزهایی که صبایی‌ها نتایج خوبی را به‌دست نمی‌آورند و شرایط جالبی در جدول رده‌بندی ندارند، مسئولان صبا در سکوت اختیار کرده‌اند و مشخص نیست سکوت آن‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۳۴۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶ 11 December 2016
به گزارش تابناک قم، تیم فوتبال صبای قم در هفته سیزدهم سری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، جام خلیج‌فارس به مصاف تیم سپاهان اصفهان رفت که در پایان با نتیجه‌ی چهار بر یک برابر این تیم در هم  کوبیده شد.

در روزهایی که صبایی‌ها نتایج خوبی را به‌دست نمی‌آورند و شرایط جالبی در جدول رده‌بندی ندارند، مسئولان صبا در سکوت اختیار کرده‌اند و مشخص نیست سکوت آن‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

کمی به گذشته باز می‌گردیم، درزمانی صبا هنوز 14 روز مانده به آغاز لیگ برتر کشور، وضعیت مشخصی را نداشت و تمامی مسئولان از حمایت تنها تیم لیگ برتری استان در فوتبال کشور سرباز زدند.

کمی بعدتر از آن احمد امیرآبادی نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی در چندین نشست خبری اعلام کرد: نمی‌گذاریم بودجه استانی به صبا تعلق بگیرید و... و همین صحبت‌ها کار را برای صبای قم سخت‌تر از پیش کرد.

تیم صبا در لیگ شانزدهم با عبدالصمد مرفاوی کار خود را آغاز کرد، و بازیکنانی را که در فصل نقل و انتقالات نتوانسته بودند به تیمی ملحق شوند را در اختیار گرفت و به تمرینات خودپرداخت.

از زمانی که صبایی‌ها کار خود را برای حضور در لیگ برتر فوتبال کشور آغاز کرد، بسیاری از کارشناسان به نتیجه نگرفتن صبا در این دوره اعتقاد داشتند.
به‌هرحال کار صبا در لیگ برتر از چهارم مرداد آغاز کرد و تا هفته‌ی هفتم لیگ برتر فوتبال کشور روند پر افت‌وخیزی را داشت، تا اینکه در هفته‌ی هفتم بود که موفق شد با نتیجه‌ی یک بر صفر برابر سایپا به پیروزی برسد و بعدازآن دیگر طعم پیروزی را نچشیدند.

آخرین باری که شاگردان صمد مرفاوی توانسته برابر تیمی غلبه کنند، 81 روز می‌گذر و هواداران این تیم 81 روز است در حسرت یک پیروزی به سر می‌برند.

با توجه به نتایج ضعیفی که تیم فوتبال صبای قم در هر بازی به‌دست می‌آورد، جالب است که مدیرعامل این تیم هنوز از کادر فنی حمایت می‌کند و قصد تعویض آن را ندارد.

کادر فنی صبای قم در شش بازی اخیر عملکردشان چنگی به دل نزده و شش بازی تنها توانسته‌اند یک امتیاز را گرفته‌اند که وضعیت این تیم را بسیار خطرناک کرده است.

در دیدار روز گذشته برابر سپاهان اصفهان، که تیم فوتبال صبای قم با نتیجه‌ی چهار بر یک شکست خورد، درواقع حرفی برای گفتن برابر این تیم پر مهره نداشتن و نتوانست حرکت تکنیکی را اجرا کند، و تنها از روی نقطه پنالتی موفق به گل زنی شدند.

در پیش از آن نیز در بازی با تیم استقلال تهران، بر روی چند حرکت ساده تیمی گل‌ها را دریافت می‌کرد و هیچ عکس‌العملی نسبت به این حرکات نشان نداد.

صبایی‌ها در 13 هفته گذشته 9 امتیاز را به‌دست آورده‌اند که این آمار جالبی برای تیمی که قصد ماندن را در لیگ برتر دارد به‌حساب نمی‌آید.

نمایندگان فوتبال استان قم که تنها نام استان قم را یدک می‌کشند، پس از ماشین‌سازی تبریز با دریافت 19 گل عنوان دومین خط دفاعی ضعیف این دوره را به خوشان اختصاص داده‌اند.

علاوه بر نتایج ضعیف این تیم موارد دیگر نیز به چشم می‌آید که برای فوتبال قم جای تأسف دارد، در شب گذشته صمد مرفاوی پس از شکست برابر سپاهان به نشست خبری بعد از بازی نرفت و با توجه به محروم بودن ساکت الهامی که سمت دستیار اولی را دارد باید حسین گنجیان مربی دوم این تیم که اهل استان قم هست را به نشست می‌فرستاد ولی این کار انجام نشد و مرتضی کاشی مربی سوم تیم که حتی مدرک مربیگری برای نشستن بر روی نیمکت رادارند به نشست خبری رفت و پاسخگو سؤالات خبرنگاران بود.

این یعنی اینکه مربیان قمی هیچ نقشی ندارند و حتی تیمی که برای شهر خودشان هست اختیار بر دست دیگران است.

بدین ترتیب نباید کسی توقع داشته باشد تا در صبا بازیکنان بومی توپ بزنند، ضمن اینکه با این نتایج و جایگاه جدولی که کادر و بازیکنان فعلی به‌دست آورده‌اند اگر تیم را یک دست بومی می‌کردند یقیناً جایگاه صبا بهتر از این بود.

تنها چیزی که امروز این تیم را تهدید می‌کند نتایج ضعیف است که اگر بازهم همین‌طوری پیش برود این تیم نامزد سقوط می‌شود، همان طور که الان صبای قم مبدل شده است به یک حریف تمرینی برای سایر رقبیان.

مسئولان استانی باید هر چه زودتر از خواب زمستانی خود در فصل پائیز بیدار شوند و برای این تیم بحران‌زده فکر بکنند تا روزی جوانان، مسئولان و مردم شهر قم در حسرت نداشتن نماینده‌ای در لیگ برتر افسوس نخورند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار