واکنش به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور
اعضای شورای اسلامی شهر قم در جلسه ای علنی این شورا، از مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در خصوص بلوار پیامبر اعظم انتقاد و اعتراض خود را نسبت به آن مصوبه اعلام کردند.
کد خبر: ۳۴۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 25 December 2016
به گزارش تابناک قم، دویست و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم به ریاست ولی‌الله بیاتی شنبه شب با حضور اعضا در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار، معتمدی قائم مقام شهردار، معرفت قائم مقام شهردار در امور سرمایه‌گذاری، جانقربان سرپرست امور معماری و شهرسازی شهردار و دیگر مدیران شهرداری نیز در این جلسه حضور داشتند.

در این جلسه رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم اعتراض اعضای شورا نسبت به مصوبه اخیر شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در خصوص بلوار پیامبر اعظم را مطرح کرد.

مصطفی سعادت طلب اظهار کرد: واقعاً متأسف هستم که اعلام کنم کسانی در این جلسه مردم قم را دیوانه خطاب کردند که در این مسیر حرکت کردند و دچار شرایط نامناسبی هستند.

وی بیان کرد: آقایان 25 سال قبل با پول خود خانه‌های تاریخی اطراف حرم و بافت‌های تاریخی را تخریب کردند به بهانه ایجاد مسیر مستقیم به جمکران در حالی که اگر عاقلانه فکر می‌کردند که الان مدعی آن شدند می‌آمدند خارج از بافت مسیر را طراحی می‌کردند و در داخل بافت با اصول شهرسازی همان روز طرح دیگری مطرح می‌کردند.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم با اشاره به خرید اوراق مشارکت از سوی شهرداری در این پروژه تصریح کرد: امروز که میلیاردها تومان شهر را زیر قرض بردند مدعی اصول و معماری شهرسازی شده‌اند؛ کسانی که شک داریم حتی اعتقادی به جمکران داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در جلسه اخیر شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به مردم قم بی احترامی شد تصریح کرد: کسانی که در تهران برای قم تصمیم می‌گیرند نه سواد بیشتری دارند نه تعلقی به قم دارند.

سعادت طلب تصریح کرد: آن‌ها به بهانه‌های کارشناسی مباحث شهرسازی قم را زیر سؤال می‌برند ما بحث سیاسی نداریم اما کارشناسی بحث می‌کنیم.

وی خطاب به برخی کارشناسان و صاحبنظران شورای عالی معماری و شهرسازی خاطرنشان کرد: شماها با پول خودتان میلیاردها تومان هزینه کردید و بهترین قسمت شهر قم را تخریب کردید و حالا می گویید همه آن‌ها را باید دوباره بسازید.

عضو شورای شهر قم با تاکید بر اینکه هر فرصتی لازم باشد ما از حق خود دفاع می‌کنیم گفت: هیچ چیز آن‌ها از ما بالاتر نیست ما شهر خود را می‌شناسیم و برای آن خودمان تصمیم می‌گیریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
نخیر می خواهید ملوکی طوایفی باشد !!!!!!!!!!!هر استانی یک پادشاه داشته باشد خودش حکمرانی کند هر وقت دلش خواست لشکر کشی کند استان دیگری را بگیرد اقا زمان ملوکالطوایفی گذشته ...اینجا ایران است یک پارچه با هر قوم ونژآد و مذهب و ومسلک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار