با انتقاد از جلسات اقتصاد مقاومتی در قم عنوان شد
باید جلسات با رویکرد اولویت‌بندی پروژه‌ها برگزار شود، اگر مسائل به‌صورت کلی مطرح شود، باید سه الی چهار سال منتظر باشیم تا پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند. مشکلات بانک‌ها در استان قم کشوری نیست.
کد خبر: ۳۵۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 29 December 2016
به گزارش تابناک قم، زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: مسئولان باید وارد گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی شوند و مسائل و مشکلات را خردتر کرده و با برش استانی ارائه دهند.
معاون رئیس جمهوری: مسئولان باید وارد گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی شوند.

وی افزود: مسئولان اجرایی با برنامه ها و سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی عملیاتی تر برخورد کنند تا اهداف آن سریع تر محقق شود.

وی ادامه داد: مسئولان باید نسبت به دسته بندی مسائل و مشکلات پیش روی طرح های مختلف عمرانی و اقتصادی اقدام و از کلی گویی نسبت به این چالش خودداری کنند.

احمدی پور با بیان این که کلی گویی، مشکلات طرح های نیمه تمام را حل نمی کند، اضافه کرد: هر اقدامی که لازم است تا طرح های نیمه تمام در سریع ترین زمان ممکن به مرحله اجرا درآید باید بررسی و در قالب پیشنهادی ارائه شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال باید مشخص شود واحدهای صنعتی که نتوانسته اند از تسهیلات بانکی بهره مند شود با چه موانعی مواجه شده اند؟

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: دستورالعمل های های اقتصاد مقاومتی برای سراسر کشور یکسان است، برخی استان ها توانسته اند با تعامل مناسب با بانک ها از تسهیلاتی که به واحدهای صنعتی ارائه می شود به خوبی بهره مند شوند، ولی استان هایی از جمله قم درگیر مسائلی در این زمینه هستند که نیازمند بررسی و تلاش بیشتر می باشند.

وی هم چنین با اشاره به گزارش های ارائه شده در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان قم، گفت: این گزارش ها نسبت به گزارش های قبلی، به سمت و سوی قالب تخصصی رفته است، اما همچنان ایرادها در ملاحظات قانونی، ساختاری و فرآیندی که برای تحقق این سیاست ها لازم است، برطرف نشده است.

معاون رئیس جمهوری افزود: مسئولان استان قم باید مشخص کنند که طرح ها چه میزان پیشرفت دارد تا جایگاه استان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مشخص شود.

وی بر اولویت بندی طرح های در حال اجرای استان قم تاکید و بیان کرد: باید طرح های نیمه تمام با رویکرد تسهیل گرایانه و استفاده از منابع بانکی به چرخه فعالیت برسند و در نهایت خروجی کار مشخص کند که چه حجم از فعالیت با چه میزان اعتبار در این استان اتفاق افتاده است.

احمدی پور تاکید کرد: روند پیشرفت طرح ها باید مبتنی بر سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باشد. 

وی هم چنین با اشاره به فرآیندهای اداری که در استان قم اصلاح شده است، گفت: اگر این فرآیندها منجربه رضایت ارباب رجوع و صرفه جویی شده است، باید به برخی استان ها که در این حوزه دغدغه دارند اعلام شود.

پیشنهادات در رفع مشکلات اقتصادی قم باید قابل راستی آزمایی و قابل ارزیابی باشد

همچنین معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پیشنهادات به قرارگاه مقاومتی در جهت رفع مشکلات اقتصادی استان قم باید قابل راستی آزمایی و قابل ارزیابی باشد.

سعید شیرکوند افزود: در ابتدا باید شناخت کافی از مشکلات استان پیدا کرد سپس برای رفع این مشکلات باید نسخه ای پیچیده شود.

وی تصریح کرد: این نسخه اگر قابلیت آن را دارد که در سطح استان بررسی شود ارائه گردد اما اگر مشکل با بررسی های لازم حل نشد آن را در قالب پیشنهاد به ما ارائه نمائید.

شیرکوند خاطرنشان کرد: پیشنهادات نباید در قالب توصیه، اخلاقی و انشایی باشد بلکه باید به طور شفاف و صریح اعلام شود و درخواست به طور مشخصی ارائه شود تا بتوان مشکل را حل کرد.

وی بیان کرد: در واقع پیشنهاد باید در حدی باشد که بتوانید نتیجه آن را مطالبه کنید متاسفانه در جلسه امروز مطالبات و پیشنهادات در قالب توصیه و اخلاقیات ارائه شده است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارکرد: این گونه پیشنهادات گرهی از کار باز نمی‌کند در این خصوص باید پیشنهادات به همان سمت مسائل باشد و به طور دقیق ارائه گردد.

وی گفت: در این باره پیشنهاداتی در مورد مالیات و  تسهیلات بانکی و نرخ ارز اارئه شد که کلی بوده و اصلا نمی توان آن را دقیق مشخص کرد.

شیرکوند افزود: مطالب و پیشنهادات کلی نمی تواند مشکلی را حل کند مثلا در باره مالیات عنوان شده است که مالیات بهبود پیدا کند و یا این فرآیند باید تغییر کند این پیشنهادات قابل راستی آزمایی نیستند.

وی تصریح کرد: در قالب پیشنهادات باید مطالبات خود را دقیق ارائه نمایید تا مشخص گردد چه فعالیتی را باید از ستاد اقتصاد مقاومتی و قرارگاه پیگیری کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
اگر گوش شنوایی باشد اینجانب راه کار و پیشنهاد های اجرایی دارم
اگر هن بنا بر فرمالیته کاری هست که همین جلسات خوب است
مهرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
در قم دغدغه اشتعال و تولید و رونق و کاهش بیکاری وجود ندارد
مسوولین این احساس رو ندارند
مهرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
با توجه به حداکثری دولتی ها در اینجور جلسات و عدم حضور بخش خصصی واقعی
نتیجه ای از این جلسات حاصل نمیشود
به نظرات کارشناسی ما اهمیت داده نمیشود و حتی دعوت به جلسه هم ان9ام نمیشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار