معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: بازار کهنه قم با مشارکت مردم، شهرداری و میراث فرهنگی ساماندهی و مشاغل آلاینده و مزاحم در این مکان انتقال می ‌یابد.
کد خبر: ۳۵۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 02 January 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، محسن بهشتی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی بازار کهنه و مزیت اقتصادی آن برای مالکان و کسبه بازار افزود: این ساماندهی با تغییر کاربری صنوف غیر مرتبط با صنایع دستی، زیباسازی نمای ظاهری و حذف عبور وسایل نقلیه از مسیر بازار برای عرضه محصولات صنایع دستی استان و جذب بیشتر گردشگران و خریداران صنایع دستی انجام می شود.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، ماموریت دارد تا با پیشنهادهای اجرایی، ساماندهی این بازار را با مشارکت شهرداری و مردم تهیه و به جلسه آینده کارگروه ارائه کند.

بازار قم ابتدا به صورت خطی و به شکل یک پارچه ساخته شد و از میدان کهنه تا پل علیخانی ادامه داشت، درحال حاضر از بازار قدیم قم، دو بخش بازار کهنه و بازار نو برجای مانده است.

بخش‌های وسیعی از بازار قم از جمله بازار کهنه در دوران صفویه و در پیرامون مسجد جامع بنا شده و تا پایان دوره قاجاریه بناهای دیگر به آن افزوده شد.

معاون امور عمرانی استانداری قم هم چنین در خصوص واگذاری اراضی دولتی به سرمایه گذاران بخش گردشگری در استان قم اظهار داشت: اگر بخواهیم مناطق نمونه گردشگری رونق بگیرد باید اراضی را به منطقه های مختلف تقسیم و واگذار کنیم تا سرمایه‌گذاران بیشتری مشارکت داشته باشند تا هم توان سرمایه‌گذاری افزایش یابد و هم سرعت اجرا بیشتر شود.

بهشتی، یکی از مزایای تقسیم اراضی به پلاک های کوچک را انجام کلیه امور و مصوب کردن آن را از اختیارهای استان برشمرد و گفت: با این کار زمان تصویب اراضی و طرح ها در مرکز صرف انجام کارهای اجرایی خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار