مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم گفت:اکثر پرونده‌های تصرفات اراضی ملی مربوط به مناطق خوش‌نشین و ییلاقی استان بوده که مساحت‌های کوچکی را شامل می‌شود.
کد خبر: ۳۵۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 09 January 2017
به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی سجادی با اشاره به اینکه در قم عمده تصرف اراضی ملی در مناطق خوش نشین و ییلاقی است اظهار داشت: این افراد عمدتاً افرادی هستند که از شهر اقدام به ویلا سازی می‌کنند یا روستائیانی که در حاشیه باغ‌ها اقدام به تصرف اراضی ملی می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری قم افزود: اکثر پرونده‌های تصرفات اراضی ملی مربوط به مناطق خوش نشین و ییلاقی استان بوده که مساحت‌های کوچکی را شامل می‌شود.

به گفته وی، تصرفات اراضی ملی در اراضی ملی اگرچه پرونده‌های کمتری را به خود اختصاص داده است اما عرصه‌ها وسیع‌تر است در دشت قطعات تصرفات بیشتر اما پرونده‌ها کمتر است

سجادی با اشاره به نحوه شناسایی تصرفات خاطرنشان کرد: معمولاً مناطق شبکه بندی شده که یگان حفاظت در زمان‌های مختلف در گشت و بررسی‌های خود این تصرفات را کشف می‌کنند، البته مواردی هم وجود دارد که مردم اطلاع می‌دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری قم ادامه داد: با توجه به نحوه تصرف برخورد قانونی صورت می‌گیرد، گاهی این تصرفات در حد چرای غیرمجاز دام است.

وی با بیان اینکه مراتع استان از بیش از 8 دهه قبل مجوزهایی تحت عنوان پروانه چرا در اختیار دامداران قرار می‌دهد گفت: این پروانه‌ها مجوزهایی است که قانون از طریق منابع طبیعی برای اشخاص صادر می‌کند تا در محدودهای مشخص چرا دام در زمان و مکان مشخصی صورت بگیرد.

سجادی اظهار داشت: صاحبان پروانه چرای دام می‌تواند چرای دام را انجام دهد، اگر فرد بدون پروانه، یا بیش از حد مجاز و خارج از زمان تعیین شده دام را چرا دهد تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار