کد خبر: ۳۵۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 09 January 2017
زمان اندکی برای پیوند بین میهمانی و میزبانی برگزیدی، با رخت بر بستن از این دیار روز تاریکی را برای قم خلق کردی، خاک این شهر به شوق قدم‌های تو نفس می‌کشید.

17 روز زمان اندکی است، برای مردمی عاشق و دلداده که دلخوش به تنفس در هوای معطر به وجودت بودند، هنوز کوچه‌ها از عطر وجودت خالی نشده بود که رخت بربستی تا از این شهر و دیار سفر کنی.

چه شب‌ها را به صبح با عبادت پیوند دادی، بیت‌النور عاشقانه‌های عبادتت را این روزها بهانه می‌گیرد و دلش برای نوای دلنشین نجواها و خلوت با پروردگارت پر می‌کشد، ولی جایی به جز گنبد و بارگاهت نمی‌یابد. 

غروب خورشید عمر خواهر موسی بن جعفر(ع) شهر قم را در سوز و سرمای زمستانی و تاریکی فرو برد و کبوتران حرم با مرثیه‌خوانی به طواف گنبد و بارگاه این بانوی بزرگوار می‌شتابند.

شب‌های کویری قم بدون وجود حضرت معصومه(س) بی‌فروغ است، مردم شهر قم مأمن و پناهگاهی به جز حرم و صحن و سرایت ندارند و دست طلب بر دامنت زده تا با نگاه خود درخت اجابت را به شکوفه بیارایی.

عطش کویری قم با وجود تو سیراب شد، دریای علم را به این شهر ارزانی داشتی و حتی این شهر را از علم و معرفت لبریز کردی، به طوریکه شرق و غرب عالم از این دریای معرفت بهره‌مند می‌شوند.

آسمان شهر قم در فراق دختر موسی بن جعفر(ع) حال و هوای گریه و ماتم دارد و بر زمین این شهر گرد غم پاشیده شده، شهر را سکوت غمبار فراگرفته، شهری که یکپارچه در تکاپو بود از حرکت ایستاده و زانو بر زمین زده، بار سنگین از دست دادن بانوی کرامت را بر شانه‌های خود احساس می‌کند.

مردم شهر دلتنگی‌های خود را با حضور در حرم کریمه اهل بیت(س) التیام می‌بخشند و پیشانی بر آستانش می‌سایند و برای ظهور مهدی فاطمه(عج) دعا می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار