پرونده های حقوق‌هاي نجومي وجدان جامعه را جريحه‌دار كرده و مردم منتظر هستند اين مسئله به جايي برسد، ولي هنوز اقدامی نشده است. در مسئله حقوق‌های نجومی دستگاه قضایی، اطلاعاتی و دولت هرکدام جداگانه در حال پیگیری هستند، نهادهای مختلف باید اتحاد عمل داشته باشند.
کد خبر: ۳۵۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 11 January 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد، پراکنده کاری را یکی از مشکلات دستگاه های اجرایی کشور دانست و تاکید کرد که نهادها باید برای حل ریشه ای مشکلات مردم و کشور با یکدیگر تعامل داشته باشند و فعالیت های خود را متمرکز کنند.

این مرجع تقلید به عنوان نمونه مساله حقوق های نجومی را ذکر کرد که هر نهادی جداگانه کار خود را می کند، در حالی که مردم منتظر نقطه پایان آن هستند.

وی با انتقاد از این وضعیت که وجدان جامعه را نیز جریحه دار کرده، بیان کرد: باید از هر نهاد و دستگاهی یک نماینده در جلسه ای مشترک حاضر شوند و با جدیت این مساله را دنبال کنند. در موضوع سوء استفاده های کلان مالی نیز همین نکته صادق است.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از حضرت رسول(ص) دین مبین اسلام را دین اعتدال دانست و توصیه های اخلاقی در این باره خطاب به حاضران بیان کرد.

وی دنیا طلبی را در آموزه های دینی امری مذموم دانست و با بیان این که باید دنیا را وسیله ای برای رسیدن به آخرت دید، گفت: پیامبر اسلام می فرمایند« کسی که دنیا را برای خاطر آخرت ترک کند از ما نیست و کسی که آخرت را هم به خاطر دنیا ترک کند از ما نیست، کسی از ماست که هردو جنبه را رعایت کند».

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: هر کسی باید به ا ندازه توانش در جامعه کار کند و بر اساس روایتی افرادی که سربار جامعه هستند ملعون محسوب شده اند.

وی تصریح کرد: اگر جوانان می توانند کاری کنند و نمی کنند و وابسته به خانواده هستند، از نظر اسلام نامطلوب است و پیامبر اسلام(ص) مسلمانان را از این مساله نهی فرموده اند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: جوانان باید بدانند که کار عار نیست و نباید تنها به دنبال پشت میز نشینی باشند، گرچه که بسیاری از پشت میزنشین های جامعه نیز بیکار هستند منتهی بیکار نامرعی.

وی افزود: مسئولان باید با همت در جامعه به فکر ایجاد شغل باشند و هر گونه کاری که مثبت و به نفع جامعه باشد ایجاد کنند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به آثار و برکات وجود حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی در مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: در هر نقطه ای که حوزه علمیه فعال است، آن منطقه امنیت بهتری دارد و اوضاع فرهنگی نیز در آنجا بهتر است.

وی بیان کرد: طلاب و روحانیان امر به معروف و نهی از منکر می کنند، جلوی مفاسد را می گیرند و مردم را به خیر و تقوی دعوت می کنند. 


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار