با قطع جریان آب از سدکوچری
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از قطع جریان آب از سدکوچری به قم به منظور اجرای عملیات انشعاب گیری برای احداث نیروگاه برقابی خبر داد. این عملیات از ۲۵ دی ماه آغاز خواهد شد و ۱۵ روز به طول خواهد انجامید.
کد خبر: ۳۵۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 11 January 2017
به گزارش تابناک قم، مهندس علی جان صادق‌پور با اشاره به اجرای عملیات انشعاب گیری از خط انتقال سدکوچری به منظور احداث نیروگاه برقابی در محل تصفیه‌خانه آب قم اظهار داشت: این عملیات از ۲۵ دی ماه آغاز خواهد شد و ۱۵ روز به طول خواهد انجامید.

وی با اشاره به مزایای اجرای این پروژه گفت: با توجه به محدودیت‌های وزارت نیرو برای تأمین نیاز برق کشور، استفاده از انرژی‌های پاک از جمله نیروگاه‌های برقابی علاوه بر جنبه‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل می‌تواند در تأمین کمبود برق مورد نیاز کشور موثر باشد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه ظرفیت نیروگاه برقابی تصفیه‌خانه آب قم را ۲.۷ مگاوات اعلام و تأکید کرد: این نیروگاه با ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرا می‌شود و سالیانه توان تولید ۲۰ میلیون کیلووات ساعت برق را دارد و در کاهش انتشار ۱۱ میلیون کیلوگرم دی اکسید کربن در سال موثر است.

وی با بیان اینکه در مدت اجرای این پروژه جریان انتقال آب از سدکوچری به قم به صورت کامل قطع می‌شود، ابراز داشت: برای تأمین آب شهر قم در این مدت از منابع دیگر از جمله سد ۱۵ خرداد و منابع زیرزمینی داخل شهر و دشت علی‌آباد استفاده می‌شود.

مهندس صادق‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد آب قم در حال حاضر از سدکوچری تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: برای جبران این کمبود در زمان قطع جریان آب از سدکوچری، طی ماه‌های گذشته تمهیدات لازم در نظرگرفته شده که در همین راستا ۲۰ حلقه چاه تجهیز و نوسازی و پروژه افزایش ظرفیت برداشت آب از سد ۱۵ خرداد اجرا شده است.

وی با اشاره کاهش محسوس کیفیت و گوارایی آب شهر قم در زمان اجرای این پروژه، ضمن عذرخواهی، خواستار صبر و بردباری شهروندان طی این ۱۵ روز شد و گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد اجرایی شدن این پروژه که از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و تولید برق از فشار آب در تصفیه‌خانه آب قم است، باشیم.

مهندس صادق‌پور با تأکید بر اینکه طی این مدت آب شبکه شهر قم از سلامت و بهداشت کامل برخوردار خواهد بود و تنها در مزه و شوری آب تغییراتی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: البته در این مدت شبکه دوم آب شهر قم نیز با ظرفیت کامل آماده ارائه خدمت از طریق ایستگاه‌های برداشت (آبسار) به مردم است و مشکلی در تأمین آب وجود ندارد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://t.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار