حرکت خودروها با صدای بلند موسیقی در خیابان های شهر مقدس قم افزایش پیدا کرده است و گاهی نیز با حرکت در خیابان ها و کوچه های قم اقدام به افزایش صدای سیستم های صوتی خود می کنند.
کد خبر: ۳۵۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 11 January 2017
به گزارش تابناک قم، برابر قانون ایجاد هر گونه آلودگی صوتی و سلب آرامش مردم توسط رانندگان تخلف محسوب می‌شود، جریمه کسانی که با صدای بلند موسیقی گوش می‌کنند 400 هزار ریال است و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

امروزه گوش دادن به موسیقی در هنگام رانندگی به امری اجتناب ناپذیر برای رانندگان تبدیل شده اما باید گفت هرچقدر صدای موسیقی بلندتر و شادتر و دارای هیجان باشد باعث خارج شدن راننده از حالت طبیعی می شود که نتیجه آن حوادث ناگواری است.

یکی از مهمترین و بیشترین علل تصادف های منجر به جرح یا فوت در راه های شهری و برونشهری عدم توجه راننده به اطراف خود است که البته پخش موسیقی های ناهنجار و به اصطلاح گوش خراش در عدم توجه راننده به جلو و اطراف خود نقش اساسی دارد. بنابر عقیده روانشناسان رانندگان می بایست در انتخاب موسیقی داخل خودرو دقت نموده و از گوش دادن به موسیقی های هیجانی با ریتم بالا خوددداری نمایند که موجب حواس پرتی و منجر به تصادف های رانندگی دلخراش می گردد.

به گفته  کارشناس شنوایی سنجی واکنش دستگاه عصبی انسان به افزایش تراز صوتی محیط به اشکال مختلف بروز می‌کند واگر فردی مرتب از میزان صدای بلند استفاده کند، سلول‌های مویینه شنوایی او از بین می‌روند و به هیچ وجه هم این سلول‌ها جایگزین نمی‌شود.

حرکت خودروها با صدای بلند موسیقی در خیابان های شهر مقدس قم افزایش پیدا کرده است و گاهی نیز  با حرکت در خیابان ها و کوچه های قم اقدام به افزایش صدای سیستم های صوتی خود می کنند.

حرکت این نوع خودروها با فضای معنوی شهر مقدس قم سازگاری ندارد و مسئولین استانی مخصوصا عوامل راهنمایی و رانندگی باید نسبت به  برخورد با این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

یکی از شهروندان قمی ساکن خیابان16 متری زنگارکی در منطقه نیروگاه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در این محله و اطراف آن چندین مدرسه وجود دارد؛ همچنین فروشگاه های متعددی در این خیابان وجود دارد که محل کسب است؛ به همین خاطر رفت و امد در این خیابان زیاد است.

وی گفت: متاسفانه رفت و آمد خودروهایی که صدای ضبط شان بلند است بسیار زیاد شده و در صورت اعتراض کسبه با آنها درگیری لفظی ایجاد می شود. گذشته از نوع موسیقی که داخل خودروها پخش می شود باید در نظر داشت این مسئله جرم است.

این شهروند قمی بیان داشت: چندین نوبت راهنمایی رو رانندگی قم به صورت ضربتی با این خودروها برخورد کرده وگاهی تا یکماه توقیف شده اند.

چندی پیش سرگرد عزیز شکاری رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان در گزارش خود اعلام کرده بود: همزمان با اجرای مرحله اول طرح زلزال در قم، ۳۵۰ دستگاه خودرو به علت آلودگی صوتی و یا بد پوششی راننده و سرنشینان راهی پارکینگ شده است.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان در این خصوص که  آمار خودرو های هنجار شکن برای شهر مقدس قم بسیار بالاست اظهار داشت: باید طرح های ضربتی مبارزه با اینگونه افراد افزایش پیدا کند زیرا درخواست مردم نیز می باشد. طرح ضربتی برخورد با خودروهای متخلف بازخورد بسیار خوبی دارد  و همشهریان مراتب قدردانی خود را از پلیس ابراز داشته‌اند زیرا در بعد اجتماعی نیز شاهد تأثیرات مثبت  آن هستیم.

منبع: ثامن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار