آیت الله خاتمی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:
اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه در محل سابق مجلس شورای اسلامی در تهران تشکیل می‌شود. اینکه برخی می‌گویند هیئت‌رئیسه جایگزین آیت‌الله هاشمی را انتخاب خواهد کرد، درست نیست و هیئت‌رئیسه در این امر نقشی ندارد.
کد خبر: ۳۶۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱ 18 January 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید احمد خاتمی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران که در ساختمان دبیرخانه خبرگان رهبری در قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های هفت ماهه دوره جدید مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در طول این هفت ماه هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی مجلس خبرگان رهبری جلسات و فعالیت‌های خوبی داشتند.

وی عنوان کرد: پیگیری‌های خوبی در زمینه رهنمودهای مقام معظم رهبری به خصوص مواردی که در پیام ایشان به مناسبت آغاز فعالیت دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری آمده صورت گرفته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وظایف مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بر اساس قانون تعیین رهبر و همچنین نظارت بر وجود شرایط رهبری کار اصلی مجلس خبرگان است.

وی بیان کرد: هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ۱۴ بهمن‌ماه تشکیل خواهد شد و در آن جلسه در خصوص برگزاری انتخابات میان دوره‌ای تصمیم گرفته می‌شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در روزهای هفدهم و هجدهم اسفندماه سال جاری در تهران، اظهار داشت: زیارت مرقد مطهر امام راحل و همچنین دیدار با مقام معظم رهبری و گزارش از سوی مسئولان ارشد کشور از جمله برنامه‌های این اجلاسیه است.

وی به برگزاری جلسه‌ای به‌منظور بررسی جایگزینی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: طبق اصل 108 قانون اساسی، مجلس خبرگان باید برای خود تصمیم‌گیری کند که یکی از موارد آن برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده جلسه هیئت‌رئیسه روز 14 بهمن‌ماه تشکیل خواهد شد و در این جلسه برای زمان انتخابات میان‌دوره‌ای برای جایگزینی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه وزارت کشور موظف بوده بعد از قطعی شدن زمان برگزاری انتخابات هماهنگی‌های لازم را انجام دهد، ابراز کرد: اینکه برخی می‌گویند هیئت‌رئیسه جایگزین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را انتخاب خواهد کرد، درست نیست و هیئت‌رئیسه در این امر نقشی ندارد.

آیت الله خاتمی در پایان عنوان کرد: همان‌گونه که اعضای مجلس خبرگان با رأی مردم به این مجلس راه پیدا کرده‌اند، بازهم مردم برای جایگزینی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصمیم خواهند گرفت و این افتخار نظام مردم‌سالاری دینی است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار