صدای مردم خیابان انسجام قم
نشریه صفاییه قم روز یکشنبه سوم بهمن ماه مطلبی با عنوان« صدای مردم خیابان انسجام قم/ فضای سبز کجایی دقیقا کجایی!؟» را منتشر کرد.
کد خبر: ۳۶۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 23 January 2017
به گزارش تابناک قم، در این مطلب می خوانیم: سلام صفاییه، متن زیر را یکی از آشنایان ما در باره وضعیت فضای سبز منطقه انسجام فرستاده. اگر امکان دارد گزارشی از این منطقه تهیه کنید.

اینجا انسجام است با خیابان ها و کوچه های کم عرض و ده ها مجتمع مسکونی سر به فلک کشیده و تو در تو ،و پهلو به پهلو هنوز زمین های بایر و مجتمع های نیمه تمام بسیاری در این محدوده به چشم می خورد در این محله هزاران هزار شهروند ساکن اند که در آینده نیز ده ها هزار نفر دیگر ساکن خواهند شد. 

برای مثال به گفته یکی از ساکنان این منطقه در خیابان شهید محرابی انسجام داخل کوچه ها بروید می بینید نه مکان آموزشی و نه فضای سبز وجود دارد. تازه ورودی کوچه شهید محرابی نیز قرار است 150 واحد مسکونی دیگر ساخته شود زمین مزروعی را شهرداری به بهانه ی ایجاد فضای سبز برای ساکنان این منطقه از صاحبان آن با قیمت بسیار پایین خریداری نموده تا این زمین ها را تبدیل به فضای سبز و پارک منطقه ای نماید لذا به تازگی متوجه شدیم که اقایان شهرداری زمین ها را قطعه بندی کرده و با قیمت ... فروخته اند.

در جلسات عنوان می کنند که سرانه فضای سبز در قم برای افراد به چند سانت رسیده است آیا بین این همه ساختمان نیاز به فضای سبز نیست ؟ آیا از ساخت و ساز مدرن فقط ساختمان های سر به فلک کشیده را آموختیم بدون توجه به فضا های لازم برای بازی کودکان و تنفس شهروندان و اسایش و آرامش ساکنان.

آیا نه این است که در اسلام ساخت و ساز بصورت افقی بهترین نوع سکونت برای مردم می باشد؛ حالا که مردم مجبور به آپارتمان نشینی شده اند نباید فضای سبزی برای این ساکنان فراهم شود ؟ آیا قم از این همه مجتمع سازی اشباع نشده و...

به عقیده ایشان در سال های آینده با ساخت و سازهای بی رویه در این منطقه با فاجعه روبرو خواهیم شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار