معاون فوریت‌های پزشکی استان قم:
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: در استان قم نیز نمونه ساختمان‌ها و بناهایی مانند پلاسکوی تهران وجود دارد که اگر ایمن‌سازی آن‌ها انجام نشود باید منتظر تکرار حوادث باشیم.
کد خبر: ۳۶۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹ 23 January 2017
به گزارش تابناک قم، مهدی فراهانی با اشاره به وقوع حادثه ساختمان پلاسکو و امکان وقوع چنین حوادثی در استان قم اظهار داشت: اخیراً و بعد از حادثه ساختمان پلاسکو تهران حساسیت‌ها نسبت به ساختمان‌های فرسوده افزایش‌یافته که باید هم خوشحال و هم ناراحت بود.

وی بابیان اینکه خوشحالی در این حادثه به‌خاطر به‌صدا درآمدن زنگ‌های خطر بوده و ناراحتی به‌علت از دست‌دادن نیروهای خدوم آتش‌نشانی است، افزود: در استان قم نیز چنین ساختمان‌ها و بناهایی وجود دارد که اگر ایمن‌سازی آن‌ها انجام نشود باید منتظر تکرار حوادث باشیم.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: یکی از مکان‌هایی که بارها توسط آتش‌نشانی و اورژانس تذکر داده‌ شده پارکینگ طبقاتی حرم‌ مطهر حضرت معصومه(س) است، چراکه خطر در کمین بوده و نیازمند حضور آتش‌نشانی و اورژانس در این مکان به‌شدت احساس می‌شود.

وی به نداشتن پیوست دستگاه‌های امدادی در مترو اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که برای خودروهای امدادی در اطراف حرم و حتی داخل حرم مطهر حضرت معصومه(س) به‌وجود آمده، اقدامات خدماتی و امدادی تحت‌الشعاع قرارگرفته است.

فراهانی با تأکید براینکه برخی از مکان‌های قدیمی در استان شرایطی شبیه پلاسکوی تهران دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مکانی و حجم بالای ترددها در بازارها، پاساژها و تیمچه قم اگر اتفاقی بیفتد راه دسترسی به آن‌ها کم بوده و امکان وقوع حوادث جبران‌ناپذیر برای آن‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: شهرک‌ها و مجتمع‌های صنعتی استان قم نیازمند بازبینی و نیازسنجی آن‌ها درباره استقرار ایستگاه‌های  اورژانس و آتش‌نشانی بوده و مانند اتفاقی که چند روز پیش دریکی از کارخانجات میعانات افتاد، اگر اتفاقات مشابهی رخ دهد دستگاه‌های امدادی به مشکل بر خواهند خورد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مطرح کرد: متأسفانه برای شهرک پردیسان هم مسئولان مربوطه آن‌چنان پیش‌بینی‌های لازم برای استقرار و حضور اورژانس و آتش‌نشانی را نکرده‌اند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار