مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم:
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم گفت: آتش‌نشاني قم با حمايت مسؤولين استان از معدود كلانشهرهاي كشور است كه از نظر تعداد ايستگاه به استاندارد رسيده است.
کد خبر: ۳۶۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸ 24 January 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی آتش‌نشانی اظهار کرد: آتش‌نشانی قم به لطف خدا و پشتیبانی تمام مسؤولان شهرداری، استانداری و کمک‌های دفتر مقام معظم رهبری از معدود کلانشهرهای کشور است که از نظر تعداد ایستگاه به استاندارد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد و بر اساس استانداردهای بین‌المللی برای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی نیاز است که بر اساس محاسبات استان قم به استاندارد ایستگاه آتش‌نشانی رسیده است.

جعفری با بیان اینکه نیروهایی توانمند برای آتش‌نشانی قم جذب شده است، ولی هنوز کمبود نیرو وجود دارد، گفت: مقداری در جذب نیرو با توجه به جمعیت شهر که تعریف شده و استانداردها که برای هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک نفر نیروی آتش‌نشان است، کمبود نیرو وجود دارد.

وی ادامه داد: نزدیک ۵۰۰ نفر نیروهای عملیاتی و اداری در آتش‌نشانی مشغول فعالیت هستند و به همین میزان کمبود وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تأمین تجهیزات سازمان، گفت: به سطح خوبی در این چند سال رسیده‌ایم، تجهیزات خوب و به روزی برای سازمان آتش‌نشانی خریداری شده است و اکنون بیش از ۴۰۰ دست لباس حریق وجود داشته و دستگاه‌های تنفسی به تعداد نفرات موجود است.

جعفری عنوان کرد:‌ امکانات خوبی برای سازمان از جمله یک دستگاه بالابر آتش‌نشانی پیشرفته خریداری شده است.

وی با بیان اینکه احداث ساختمان‌های بلندمرتبه به شدت در این ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر رواج پیدا کرده است، گفت: دستگاه‌های بالابر نیاز است تا در ساختمان‌های بلندمرتبه خدمات ارائه دهند و نردبان‌هایی در اندازه مختلف می‌خواهیم تا بتوانیم به ساختمان‌ها در مواقع اضطرار و خطر کمک‌رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: حمایت از همکاران آتش‌نشانی در زمینه بحث‌های بیمه‌ای و بیمه‌های تکمیلی در رئوس کار وجود دارد و سعی بر این بوده که تجهیزات ایمنی همکاران خریداری شود زیرا آتش‌نشانی که می‌خواهد به کمک‌رسانی بپردازد باید خودش نیز ایمن باشد.

جعفری یادآور شد: رعایت اصول ایمنی متاسفانه در کشور ضعیف است و شاید کم‌کاری از ما بوده که خیلی این موضوع را نتوانستیم برای شهروندان تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: در بسیاری از ساختمان‌ها حداقل‌های مسائل ایمنی رعایت نشده و از کمترین امکانات ایمنی برخوردار نیستند، به عنوان مسؤول ایمنی شهر حاضر هستیم که خدمات خود را در زمینه بحث‌های پیشگیرانه و آموزشی ارائه دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار