رعایت رژیم غذایی مناسب و درست و استفاده از برخی دمنوش ها باعث کاهش بیماری دیابت می شود. در این بین استفاده از گیاه خرفه در کاهش قند مواد غذایی موثر است و مصرف خرفه با مواد غذاهایی مانند قرمه سبزی و یا سبزی خوردن باعث بهبود بیماری دیابت می شود.
کد خبر: ۳۶۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ 24 January 2017
به گزارش تابناک قم، یکی از متخصصین گیاهان دارویی در این زمینه گفت: گیاه خرفه معجزه سلامتی در تصفیه خون و ضد فشار خون است  و ضروری است افرادی که از سبزی تازه استفاده می کنند حتما هفته یک بار از گیاه خرفه به صورت تازه نیز استفاده نمایند.

دکتر سید ابوالفضل طاهری در مورد ویژگی ها و خواص دارویی گیاه خرفه افزود: برگ این گیاه باعث تسکین تشنگی و عطش در ماه رمضان و کاهش درد نواحی مانند کبد، معده، سنگ کیسه صفرا، تورم، سوختگی، دندان و بهبود گزیدگی نیش حشرات می شود و مصرف جوشیده خرفه باعث بهبود اسهال، رفع حرارت بدن و درد سینه می شود.

وی بیان کرد: خرفه برای رای رفع سرفه مفید است و در طب سنتی نیز به عنوان یک ضد عفونی کننده شناخته می شود و می تواند التهابات مجاری ادرار را التیام بخشد و تب را از میان ببرد.

این متخصص گیاهان دارویی در مورد دیگر خواص این گیاه افزود: این گیاه گوشتی دارای ویتامین C است و در تامین این ویتامین به ویژه در فصل زمستان و در مواجهه با سرما خوردگی مفید است که به صورت خودرو سبز می شود و آن چنان مفید است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان اکسیر جهانی شناخته می شود.

طاهری گفت: اگر سبک زندگی خود را طبق طب سنتی پیش ببریم بسیاری از بیماری ها را بدون استفاده از گیاهان شیمیایی می توان درمان کرد و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری به عمل آورد.

وی با بیان اینکه اسید چرب امگا 3 موجود در خرفه از مواد بسیار ارزشمند بوده که در کاهش کلسترول و فشار خون نقش عمده‌ای دارد، ادامه داد: زنان باردار نباید از گیاه خرفه استفاده کنند. زیاده‌روی در مصرف خرفه و مصرف مداوم و طولانی آن نور چشم را کاهش داده و اشتها را نیز کم می‌کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار