مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان قم خبر داد
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان قم عملكرد آموزشي اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي این استان در حوزه بانوان در 9 ماهه اول سال جاری را تشريح کرد.
کد خبر: ۳۶۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 24 January 2017
به گزارش تابناک قم، احمد عطارنیا اظهار کرد: این اداره کل در 9 ماهه اول سال جاری توانسته است 8 هزار و 480 نفر از زنان را در دو مرکز ویژه بانوان، دو مرکز دو منظوره و در بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با بیش از 250 حرفه آموزشی در رشته‌هایی نظیر کیف دوز، کاربر گیاهان دارویی، قالی باف تابلویی، برنامه نویس linux، روبان دوز، خوشنویسی روی سنگ‌های قیمتی، مهارت تشکیل تعاونی، گوهر تراش، مهندسی در توسعه وب‌های interprise با net و asp، مونتاژکار نگین‌های پایه دار و فلزات، توسعه دهنده WEB با PHP، مدیر سرویس دهنده‌های مایکروسافت، سرمه دوز سنتی و… زیرپوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار دهد.

وی افزود: در همین راستا 2 هزار و 439 نفر از بانوان استان در قالب 406 هزار و 988 نفرساعت در کارگاه‌های ثابت شهری، 84 نفر در قالب 5 هزار و 325 نفر ساعت در دوره‌های پیشرفته جوار دانشگاهی، 351 نفر در شعب شهری و 484 نفر از بانوان در دوره‌های آموزشی بازار محور (صنایع و صنوف) در دوره‌های مهارتی شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم بیان کرد: همچنین 4 هزار و 969 نفر از زنان این استان در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های مهارتی در 157 آموزشگاه در 15 رشته از قبیل امور مالی و بازرگانی، عمران، فناوری اطلاعات، ایمنی و بهداشت، طراحی و دوخت، مراقبت زیبایی، هنرهای تجسمی و هنرهای تزئینی در قالب 87 حرفه آموزشی در 9 ماهه اول سال جاری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

وی اظهار کرد: در بخش آموزش زنان روستایی نیز 14 هزار و 58 نفرساعت دوره آموزش روستایی برای بانوان استان قم برگزار شده است که در آن 122 نفر از زنان روستایی در رشته‌هایی نظیر امور اداری، صنایع دستی(بافت)، طراحی و دوخت و کشاورزی موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند.

عطارنیا همچنین از آموزش 31 نفر از زنان در رشته‌های صنایع دستی،صنایع نساجی و طراحی و دوخت در ندامتگاه‌های استان قم طی 9 ماهه گذشته خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: کسب مهارت و شرکت در دوره‌های آموزشی بهترین راهکار اشتغال زنان در جامعه و حضور فعال این قشر در عرصه فعالیت‌های اجتماعی بوده و مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت بانوان در جامعه می‌تواند بهره‌گیری مفید از نیروی کار فعال جامعه و میزان تولید را افزایش دهد.

وی آموزشهای فنی و حرفه‌ای را موجب ایجاد مشاغل گوناگون برای زنان روستایی دانست و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دختران روستایی در زمینه امور تولیدی، تغذیه، بهداشت و سایر فعالیت‌های آنان، تأمین کننده بخشی از اهداف توسعه روستایی در زمینه ارتقای سطح زندگی جوامع روستایی است. آموزشهای فنی و حرفه‌ای دختران روستایی موجب می‌شود آنان به عنوان نیروی کار حال و آینده، نقش فعال تری در زمینه مشارکت در سطح جامعه ایفا کنند و این امر در موفقیت پروژه‌های توسعه روستایی حائز اهمیت زیادی است چرا که این پروژه‌ها نیازمند همکاری هر دو گروه زن و مرد روستایی است و اگر فرد، در گذشته آموزش‌های لازم را دیده باشد، نیل به اهداف در مدت زمان کمتری صورت خواهد پذیرفت.

عطارنیا اضافه کرد: افزایش درآمد خانوار موجب می‌شود روستائیان به منابع بهتر و بیشتری دسترسی پیدا کنند که در گذشته از آن محروم بوده‌اند در نتیجه درآمد به گونه‌ای عادلانه‌تر در این جوامع توزیع خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار