تیم فوتبال صباي قم در دیداری حساس از هفته يازدهم مسابقات فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با هدف کاهش فاصله خود با صدر جدول از دخانيات گيلان پذیرایی می‌کند.
کد خبر: ۳۶۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 24 January 2017
به گزارش تابناک قم، شرایط ویژه‌ای که تیم‌های فوتبال صبای قم و دخانیات گیلان در جدول رده‌بندی گروه دوم فصل جاری مسابقات لیگ برتر فوتبال نوجوانان باشگاه‌های کشور دارند مهمترین دلیل حساسیت بالای مصاف رو در روی دو تیم در هفته یازدهم لیگ برتر محسوب می‌شود.

آخرین بار که دو تیم صبای قم و دخانیات گیلان در چارچوب رقابت‌های این فصل لیگ برتر فوتبال به مصاف یکدیگر رفتند به بازی آنها در نیم‌ فصل نخست مرحله گروهی لیگ برتر باز می‌گردد که صبا در خانه حریف دست به کار بزرگی زد و در شهر رشت میزبان خود را با چهار گل شکست داد.

شکست چهار بر صفر در بازی نیم‌فصل نخست مرحله گروهی فصل جاری لیگ برتر نوجوانان باشگاه‌های کشور در واقع سنگین‌ترین باخت دخانیاتی‌ها در فصل جاری لیگ برتر لقب گرفت و به همین دلیل آنها در حال حاضر دارای تفاضل گل منفی 11 در مکان پنجم جدول هفت تیمی گروه دوم هستند.

بازی برگشت در حالی به میزبانی نماینده فوتبال قم در هفتمین روز بهمن ماه در قم برگزار می‌شود که از یک سو صبای قم به دنبال کاهش فاصله خود با دو تیم بالانشین جدول یعنی تراکتورسازی تبریز و ملوان بندر انزلی است و از سوی دیگر دخانیات گیلان برای کاهش فاصله خود با تیم‌های بالاتر از جمله صبا و فرار از خطر دو قعرنشین یعنی سپاهان گیلان و گسترش‌فولاد تبریز تلاش خود را مضاعف می‌کند.

فاصله یک امتیازی دخانیات گیلان با 2 تیم قعرنشین

دخانیات گیلان تا پایان هفته دهم مسابقات این فصل لیگ برتر فوتبال نوجوانان باشگاه‌های کشور هشت امتیاز اندوخته است و در حال حاضر فاصله‌ای یک امتیازی با دو تیم پائین‌تر از خود یعنی همشهری‌اش سپاهان گیلان و همچنین یکی از دو تیم تبریزی این گروه یعنی گسترش‌فولاد دارد.

البته گیلانی‌ها از تیم بالاتر از خود یعنی پور البرز که همانند آنها هشت امتیاز اندوخته، تنها بر حسب تفاضل گل پائین‌تر هستند، زیرا البرزی‌ها که هفته قبل صبا را در ورزشگاه انقلاب کرج متوقف کرده‌اند دارای هشت امتیاز و تفاضل گل منفی 10 هستند اما حریف صبا یعنی دخانیات گیلان تفاضل گل منفی 11 دارد.

براساس برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال تمام بازی‌های هفته یازدهم از مرحله گروهی فصل جاری لیگ برتر فوتبال نوجوانان باشگاه‌های کشور عصر هفتمین روز بهمن ماه در شهرهای مختلف به انجام می‌رسد و حساس‌ترین بازی برای فوتبال‌دوستان قمی بین صبای قم و دخانیات گیلان برگزار خواهد بود.

فاصله 7 امتیازی صبای قم با تیم‌های اول و دوم جدول

دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و دخانیات گیلان در هفته یازدهم از بازی‌های مرحله مقدماتی لیگ بر‌تر فوتبال نوجوانان باشگاه‌های کشور از ساعت 14 روز پنجشنبه هفتم بهمن در حالی به میزبانی صبا در زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی تختی قم برگزار می‌شود که صبا از تیم‌های بالاتر از خود یعنی اول و دوم جدول هفت امتیاز کمتر دارد.

صبای قم که هم اکنون در فاصله هفت امتیازی تراکتورسازی تبریز و ملوان بندر انزلی در مکان سوم جدول رده‌بندی گروه دوم مسابقات قرار دارد، بعد از کسب چهار پیروزی و یک تساوی در دیدارهای قبل، در تلاش برای کسب پنجمین برد این فصل و حفظ شانس صعود در خانه خود برابر دخانیات گیلان به میدان می‌رود.

در جدول رده‌بندی گروه دوم از مرحله مقدماتی لیگ برتر فوتبال نوجوانان باشگاه‌های ایران در حال حاضر تیم‌های تراکتورسازی تبریز و ملوان بندر انزلی هر دو 20 امتیازی و اول و دوم هستند اما صبای قم با کسب 13 امتیاز در تعقیب آنها به میدان می‌رود.

صبای قم به دنبال پنجمین پیروزی فصل جاری لیگ برتر

دیدار صبای قم و دخانیات گیلان پنجشنبه هفته جاری به میزبانی نماینده فوتبال استان قم در حالی برگزار می‌شود که تیم صبای قم در دیدارهای قبلی سه پیروزی در خانه برابر رقبای خود کسب کرده و بیرون از خانه نیز همین تیم دخانیات گیلان را شکست داده و امیدوار به کسب پنجمین برد این فصل در بازی برگشت با دخانیاتی‌ها است.

صبای قم دارای تفاضل گل مثبت سه است و در صورت کسب برتری مقابل تیم دخانیات گیلان، فاصله خود را با یکی دیگر از تیم‌های گیلانی حاضر در این گروه یعنی ملوان بندر انزلی به چهار امتیاز خواهد رساند و با توجه به اینکه ملوان این هفته به میدان نمی‌رود، صبا امیدوار به بازی رو در رو با ملوان و جبران فاصله امتیازات در بازی‌های آتی خواهد بود.

سرمربی صبای قم: تعطیلی لیگ به نفع ما نبود

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان صبای قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به وضعیت این تیم و اینکه آیا برای بازی این هفته با دخانیات گیلان محروم یا مصدوم دارند یا خیر؟ اظهار کرد: به لطف خدا وضعیت تیم خوب است هر چند تعطیلی لیگ به نفع ما نبود.

محسن یزدی تصریح کرد: همانگونه که علاقمندان به فوتبال در جریان هستند، لیگ برتر مدتی به دلیل برگزاری امتحانات پایان ترم تحصیلی بازیکنان تعطیل بود و به همین بهانه در بازی هفته قبل مقابل تیم پور البرز تیم ما از نظر وضعیت جسمانی و بدنی مشکل داشت.

وی خاطرنشان کرد: ولی این هفته از نظر بدنسازی کارهای خوبی در تمرینات انجام شده و سعی ما این است که از فرصت بازی در خانه به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و با کسب سه امتیاز برابر تیم دخانیات گیلان، هم فاصله خود را با این تیم بیشتر کنیم و هم به صدر جدول نزدیک‌تر شویم.

غیبت بازیکن صبای قم در مصاف خانگی با دخانیات گیلان

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان صبای قم با بیان اینکه به جز یک نفر سایر بازیکنان صبا در این دیدار حضور دارند، تصریح کرد: متاسفانه در بازی هفته قبل در میهمانی تیم نوجوانان پور البرز دو نفر از بهترین بازیکنان را در اختیار نداشتیم، ضمن اینکه این هفته نیز یک غایب داریم.

وی یاد آور شد: این هفته یونس نوری‌خواه به دلیل اخطاری که در بازی هفته قبل مقابل تیم پور البرز دریافت کرده، سه اخطاره و محروم است اما دیگر نفرات تیم در اوج آمادگی هستند و با توجه به اینکه هنوز شانس صعودم داریم نمی‌خواهیم این فرصت را از دست بدهیم و با تمام توان به مصاف دخانیات گیلان خواهیم رفت.

همچنان به صعود امیدواریم

یزدی تاکید کرد: از 6 مسابقه دور برگشت مرحله گروهی فصل جاری لیگ برتر فوتبال نوجوانان باشگاه‌های کشور، هنوز چهار بازی دیگر پیش‌رو داریم و باید با دو رقیب بالاتر از خود یعنی تراکتورسازی تبریز و ملوان بندر انزلی نیز بازی کنیم، پس همچنان به صعود امیدواریم.

وی عنوان کرد: در واقع به بازیکنان اینگونه گفته‌ایم که برای صعود باید بازی‌های آتی خود را ببریم و منتظر نتایج سایر دیدارها نباشیم، ما حتی باید تیم پور البرز را هم در کرج شکست می‌دادیم اما واقعا بدشانسی آوردیم و چندین موقعیت گلزنی را هدر دادیم تا بازی با نتیجه مساوی بدون گل تمام شود، چند توپ ما به تیر دروازه حریف خورد و یک گل هم زدیم که متاسفانه آفساید گرفته شد.

رتبه سومی صبای قم بعد از 20 امتیازی‌ها

در جدول رده‌بندی گروه دوم لیگ برتر فوتبال نوجوانان باشگاه‌های کشور تیم تراکتورسازی تبریز و تیم ملوان بندر انزلی هر دو با کسب 20 امتیاز اول و دوم هستند و تفاضل گل تراکتورسازان 15 و ملوان 13 است، ضمن اینکه صبای قم با کسب 13 امتیاز و تفاضل گل سه در مکان سوم جای دارد.

تیم فوتبال نوجوانان پور البرز با کسب هشت امتیاز و تفاضل گل منفی 10 در مکان چهارم است، نوجوانان دخانیات گیلان با کسب همین تعداد امتیاز و تفاضل گل منفی 11 پنجم هستند، سپاهان گیلان و گسترش‌فولاد تبریز هم با هفت امتیاز و بر حسب تفاضل گل در مکان‌های ششم و هفتم جای دارند و در پایان مرحله گروهی، دو تیم برتر راهی دور بعد خواهند شد و تیم آخر جدول نیز به دسته اول سقوط می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار