رئيس پليس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: موتور سیکلت های که راکبین آن فاقد کلاه ایمنی باشد برابر قانون به مدت یک هفته توقیف می شوند.
کد خبر: ۳۶۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 24 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ نوراله خادم گفت: استفاده از كلاه ايمني هم براي راكب و هم براي سرنشين موتورسيكلت ها ضروري است چراكه در صد بالايي از ميزان مرگ و مير و آسيب هاي جدي به ناحيه سر موتورسوار و سرنشين ها به دليل نداشتن كلاه ايمني است.  

وي افزود : در اجراي ماده  20 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي پليس با اجراي طرح اجباري استفاده از كلاه ايمني با موتورسواران فاقد كلاه ايمني در شهر و ديگر شهرهاي استان برخورد قانوني مي كند .  

رئيس پليس راهنمایی و رانندگی استان ایلام بيان داشت : در قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي استفاده از كلاه ايمني استاندارد براي راكبين و ترك نشينان موتورسيكلت براي حفظ سلامتي افراد جامعه و با هدف كاهش تلفات جاني و مالي موتورسواران الزامي شده است .  

وی هدف پلیس را از انجام اين مقررات نجات جان موتورسواران و کاهش آلام، درد های خانواده آن ها ناشي از تصادفات ذكر كرد و افزود:پلیس مصمم است به لحاظ حفظ سلامت رانندگان و راکبين و ترک نشينان موتورسيکلت سواران و شهروندان با متخلفان بطور جدي برخورد مي کند.
 
سرهنگ خادم گفت: هنگام راندن موتور سيكلت بر خلاف خودرو تمام بدن راكب موتور در معرض ضربه و خطرات ناشي از سوانح رانندگي قرار مي گيرد و استفاده از كلاه ايمني ، ميزان اين خطرات را بسيار كاهش مي دهد.  

وی با اشاره به اینکه درنه ماه امسال موتورسیکلت 35درصدتصادفات رابه خوداختصاص داده است، گفت:موتورسیکلت به واسطه ساختارخاص این وسلیه نقلیه در تصادفات آسیب پذیرمی باشد.

رئيس پليس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در پايان اظهاراميدواري كرد: كه بارعايت قوانين ومقررات راهنمايي ورانندگي توسط راكبين واستفاده از كلاه ايمني شاهد كاهش تصادفات وسوانح رانندگي باشيم./م
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار