شهردار قم خبرداد:
با احتساب پروژه‌هاي سال جديد امروز پنج شنبه، نزديك به ۲۰۰ ميليارد تومان پروژه افتتاح مي‌شود كه اين پروژه‌ها اثرات مثبتي در روند توسعه شهر قم داشته است. هر چند كارهاي انجام شده نسبت به شان قم كم است اما تلاش‌هاي لازم دنبال مي‌شود.
کد خبر: ۳۷۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۱ 16 February 2017
به گزارش تابناک قم، دكتر سقائيان‌نژاد در گفت‌و گو ويژه خبري شبكه استاني قم با بيان اينكه طرح‌هاي سال ۹۴ و بخشي از طرح‌هاي سال جاري سفر رهبر انقلاب اسلامي به قم امروز به افتتاح مي‌رسد، اظهار كرد: بيشتر اين طرح‌ها جنبه عمومي دارد و در حوزه‌هاي امنيت، خدمات، محروميت‌زدايي و رفاه زائران تعريف شده است.

وي با تاكيد بر اينكه طرح‌هاي زيربنايي شهري توسط سازمان‌هاي مختلف شهرداري دنبال مي‌شود، اضافه كرد: به بركت سفر رهبر انقلاب اسلامي به قم بيش از ۷۰۰ طرح تعريف شده است.

شهردار قم خاطرنشان كرد: براي پروژه‌هاي سال ۹۴ نزديك به ۵۰ ميليارد تومان از محل اعتبارات رهبري و ۱۰۰ ميليارد تومان از اعتبارات شهرداري اختصاص داده شده و براي پروژه‌هاي امسال نيز ۳۰ ميليارد تومان از محل اعتبارات رهبري و ۹۰ ميليارد تومان از اعتبارات شهرداري در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينكه۲۴۰ ميليارد تومان طي دو سال اخير پروژه‌هاي مختلف شهري با مشاركت دفتر رهبر انقلاب اسلامي تعريف شده است، تصريح كرد: در مراسم امروز پروژه‌هاي مختلف با هزينه‌اي بالغ ۱۵۰ ميليارد تومان افتتاح مي‌شود.

سقائيان‌نژاد از اجراي طرح‌هاي مختلف در دستگاه‌هاي مختلف اجرايي استان با استفاده از اعتبارات سفر رهبر انقلاب اسلامي به قم ياد كرد و گفت: این مراسم فقط به طرح‌هاي شهرداري اختصاص دارد كه بيش از ۵۰ طرح مختلف به بهره‌برداري مي‌رسد كه يكي از آنها افتتاح ۱۳ ايستگاه آتش‌نشاني و خدمات ايمني و خريد نزديك به ۳۰ ميليارد تومان تجهيزات مورد نياز اين سازمان است.

وي با اشاره به اينكه طرح‌هاي سفر رهبر انقلاب اسلامي براي سال جاري آغاز شده است، افزود: با احتساب پروژه‌هاي سال جديد نزديك به ۲۰۰ ميليارد تومان پروژه افتتاح مي‌شود كه اين پروژه‌ها اثرات مثبي در روند توسعه شهر قم داشته است.

سقائيان‌نژاد خاطرنشان كرد: در حوزه ايمني شهري ۱۳ ايستگاه آتش‌نشاني به تجهيزات مورد نياز مجهز مي‌شوند و تعداد ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني قم به ۲۲ مورد مي‌رسد و با اين دستاورد مي‌توانيم ايمني‌سازي شهري را بر اساس استانداردها رقم بزنيم.

وي از مباحث زيست محيطي به عنوان يكي ديگر از اولويت‌هاي پروژه‌هاي سفر رهبري نام برد و گفت: ‌۲۴ بوستان افتتاح مي‌شود هر چند برخي از اين بوستان‌ها به علت نزديكي به پايان فصل سرما گل‌آرايي نشده است.

شهردار قم با تاكيد بر اينكه بيشتر پروژه‌هاي سفر رهبري به قم در مناطق محروم شهر دنبال شده است، تصريح كرد: برخي از زائران با برپايي چادرهاي مسافرتي در نقاط نامناسب مشكلاتي را براي شهر به دنبال دارند به همين علت دو بوستان فدك و غدير را براي كمپينگ زائر اختصاص داده و در اين بوستان‌ها تجهيزات مورد را فراهم آورده‌ايم كه با اقدامات انجام شده غدير ۲۰ هزار نفر و فدك هشت هزار نفر ظرفيت خواهد داشت.

وي با بيان اينكه ۲۴۰ هزار تن آسفالت‌ريزي در شهر قم انجام شده است، عنوان كرد: اعتبارات سفر رهبري توانسته انگيزه مطلوبي براي شهرداري باشد، ۱۲ ميليارد تومان اخيرا قير خريداري شده و منتظر پايداري وضعيت جوي هستيم تا در نيمه دوم اسفندماه آسفالت معابر را ادامه دهيم.

سقائيان‌نژاد يادآور شد: ورودي‌هاي شهر ورود ريزگردها را به دنبال دارند به همين علت بخشي از اين ورودي‌ها را در محدوده شهري تعريف كرده تا بتوانيم مشكلات آنها را رفع كنيم و به آنها شكل شهري دهيم.

وي از خريد ۴۰ دستگاه اتوبوس با مشاركت دفتر رهبر انقلاب اسلامي در قم ياد كرد و ادامه داد: طرح‌هاي خيابان آذر و چهارمردان به صورت ويژه در دستور كار قرار گرفته است؛ در طرح خيابان دروازه ري نيز ۴۰۰ پلاك بايد تملك شود كه براي اين پلاك‌ها سه فاز تعريف شده و اكنون فاز نخست به پايان رسيده است.

سقائيان‌نژاد از چهل اختران به عنوان يكي از نقاط زائرپذير شهر قم نام برد و گفت: طرح ساماندهي چهل اختران نيازمند تملك ۳۹۲ پلاك است و تاكنون يك چهارم اين پلاك‌ها آزادسازي شده است. 

شهردار قم با بيان اينكه پروژه‌هاي سفر رهبري به قم نگاه ويژه‌اي به بافت فرسوده و سرويس دهي عمومي دارد، تصريح كرد: خيابان كارگر نزديك به ۱۸ سال است كه در يك منطقه محروم رها شده اما با استفاده از اعتبارات دفتر رهبري كارهاي لازم دنبال شده تا پايان امسال به مردم تحويل داده شود.

وي به تكميل خيابان نيمه‌تمام شهيد فهميده تا پايان سال جاري اشاره كرد و ادامه داد: ۲.۵ ميليارد تومان از محل اعتبارات دفتر رهبري و پنج ميليارد تومان از محل اعتبارات شهرداري اختصاص داده شده است تا پروژه هشت ميليارد توماني اطراف مسجد چهار مردان به نتيجه برسد.

سقائيان‌نژاد با اشاره به اينكه براي آغاز طرح سه راه سجاديه نيز بودجه لازم اختصاص داده شده است، عنوان كرد: پروژه‌هاي رهبري به صورت مطلوبي اهداف مورد نظر رهبري در شهر قم را دنبال مي‌كند.

وي با تاكيد بر اينكه با مراجعات دستگاه‌هاي اجرايي به دفتر رهبر انقلاب اسلامي پروژه‌هاي جديد براي سال آينده تصويب شده است، اظهار كرد: اقتضاهاي قم به ميزاني وسيع است كه كارهاي انجام شده همانند شمعي در مقابل خورشيد است اما پروژه‌هاي شهري كه مشكلات ترافيكي را به دنبال داشته تا پايان سال جاري به پايان مي‌رسد.

سقائيان‌نژاد خاطرنشان كرد: هماهنگي‌هاي لازم با نمايندگان مردم قم در مجلس شوراي اسلامي انجام شده است تا مراسمات افتتاحيه پروژه‌ها به شيوه مطلوب برگزار شود هر چند اكنون برخي پروژه‌ها زير بار ترافيك رفته اما مراسم افتتاحيه نداشته كه روگذر تقاطع غير هم‌سطح شهداي ۱۵ خرداد يكي از اين پروژه است كه زيرگذر آن تا پايان سال به تكميل مي‌شود.

وي با بيان اينكه فاز دوم بلوار مرجعيت يا آيت‌الله بروجردي تا پايان سال و فاز سوم آن تا خردادماه سال آينده به پايان مي‌رسد، تصريح كرد: پروژه محمود نژاد، بلوار جمهوري تا زيرگذر بسيج با عنوان شهداي مدافع حرم تا پايان سال مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد؛ روگذر پروژه مقداد نيز در اختيار مردم قرار گرفته و زيرگذر و لوپ‌هاي كندرو آن تا هفته آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

شهردار قم يادآور شد: پروژه ميدان امام خميني(ره) با اعتباري بالغ بر ۳۸ ميليارد تومان مي‌تواند بازار تجاري مطلوبي براي زائران باشد؛ فاز سوم بلوار زائر، احداث رمپ و لوپ تونل غدير تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد كه در كاهش ترافيك سطح تاثير قابل توجهي دارد.

وي از تكميل بلوار شهيد كريمي با هشت ميليارد تومان اعتبار تا پايان سال ياد كرد و گفت: تا پايان سال جاري ۱۴ پروژه عمراني در اختيار مردم قرار داده مي‌شود.

سقائيان‌نژاد بهره‌برداري از بلوارهاي دانش، فردوسي، ساختمان شهرداري منطقه پنج، خيابان‌هاي انارستان و حكمت را از ديگر دستاوردهاي شهرداري برشمرد و ادامه داد: كارهاي جديد در راستاي توسعه توريسم به صورت ويژه دنبال مي‌شود؛ در حوزه پروژه‌هاي تفريحي قرارداد احداث بزرگ‌ترين آكواريوم كشور در قم به پايان رسيده است و از سال آينده اجرايي مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه باغ پرندگان به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در بلوار شهيد آويني اجرا مي‌شود، گفت: باغ گل‌ها نيز طي سال آينده احداث مي‌شود؛ فاز اول و دوم تل‌كابين در بوستان علوي نيز به پايان رسيده و سال آينده عمليات اجرايي آن دنبال مي‌شود.

شهردار قم اضافه كرد: دستگاه زباله‌سوزي كه بتواند انرژي پسماند را به الكتريكي تبديل كند با سرمايه‌گذاري خارجي در سال آينده به اجرا مي‌رسد.

وي با تاكيد بر اينكه نزديك به ۱۴ مركز فرهنگي، ورزشي و تفريحي در مناطق هشت گانه سال آينده كلنگ‌زني مي‌شود، اظهار كرد: از ۱۵ يا ۱۷ فروردين در هر كدام از مناطق يك مجموعه ورزشي، فرهنگي و تفريحي با اعتباري بالغ بر ۱۰ ميليارد تومان كلنگ‌زني و تا پايان سال تحويل داده مي‌شود.

سقائيان‌نژاد با بيان اينكه پنج قطعه زمين به منظور اجراي پروژه‌هاي ورزشي و فرهنگي در سطح شهر به سپاه و بسيج داده شده است، عنوان كرد: دو مورد از اين پروژه‌ها شروع شده است؛ در منطقه ۶ نيز قطعه زميني به كميته امداد امام خميني(ره) داده شده است.

وي با اشاره به اينك در هر منطقه شهري سه زمين روباز براي اوقات فراغت جوانان پيش‌بيني شده است، گفت: اين پروژه‌ها در حوزه‌هاي اوقاف فراغت، فرهنگي و افزايش زمان حضور زائران تاثيرگذار است هر چند كارهاي انجام شده نسبت به شان قم كم است اما تلاش‌هاي لازم دنبال مي‌شود.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار