امام جمعه قم:
مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و صحنه‌های مختلف انقلاب حضوری هوشمندانه داشتند و این نشان می دهد سخن از آشتی ملی معنایی ندارد. در سال 88 تعدادی در برابر نظام و انقلاب موضع گرفتند مردم با این‌ها قهر هستند.
کد خبر: ۳۷۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 17 February 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید‌هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: پس از شکرگذاری خداوند به خاطر نزولات جوی روزهای اخیر باید حماسه حضور گسترده مردم را در راهپیمایی 22 بهمن را نیز شاکر بود.

وی افزود: تفاوت این حضور در راهپیمایی 22 بهمن بود که در اوج تهدیدات دشمن و رئیس جمهور تازه کار آمریکا مردم ما این چنین وارد صحنه شدند.

امام جمعه قم با اشاره به افزایش چشمگیر حضور مردم در این راهپیمایی نسبت به سالهای قبل تصریح کرد: در برخی از شهرها، حضور مردم دو برابر و یا 70 درصد بیشتر از سالهای گذشته بود.

وی گفت: این حضور دو پیام بزرگ داشت؛ اولین پیام آن لبیک گویی به ندای رهبر معظم انقلاب بود که فرمودند مردم خود، جواب این یاوه گویی ها را خواهند داد و دوم اینکه این حضور پاسخ محکم به یاوه گویی دشمن بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هر قدمی که مردم در خیابان های شهر و در این مسیر برداشتند به دلیل اینکه رویارویی با دشمنان خدا و خوشحال کردن بندگان خدا است یک عبادت و کار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: این حضور پیام هایی به دوستان انقلاب داشت؛ از جمله اینکه ملت ایران ملتی شکست ناپذیر است که در صحنه باقی خواهد ماند؛ ملت ایران گام های بلندتری به سمت پیشرفت و تمدن سازی برخواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: پیام دیگر این حضور به دشمنان بود که گمان نکنید که با تهدیدات و توطئه های شما، مردم از انقلاب خود دست بر می دارند؛ این مردم پای این انقلاب هستند و اگر از زمین و آسمان خون ببارد بازهم مردم در صحنه حاضر خواهند بود.

وی بیان کرد: پیام دیگر این حضور، به مسئولان بود؛ مردم به آنها نیز پیام دادند که علی رغم مشکلات به صحنه آمدیم؛ ما با نظام و رهبری پیمان بسته ایم ولی معنای این حضور آن نیست که عملکرد مسئولان گلایه مند نباشیم؛ مسئولان باید وظیفه خود را به خوبی در جهت رفع مشکلات مردم و بهبود وضع معیشت مردم بردارند زیرا این مردم در دنیا نظیر ندارند و اگر شبانه روز برای این مردم کار کنند باز هم کم است.

امام جمعه قم گفت: ویژگی دیگر این راهپیمایی، حضور گسترده نسل جوان بود؛ نسل سوم و چهارم دوران انقلاب را ندیده بودند ولی این حضور این پیام را داشت که این انقلاب توانسته است ظرفیت خود رابه نسل سوم و چهارم منتقل کند.

وی با ذکر این مطلب که برخی از انقلاب ها دچار پیری زودرس و کج روی می شوند تصریح کرد: ولی این انقلاب به این آسیب ها دچار نشد و با پویایی خاصی به حرکت خود ادامه می دهد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در روز 29 بهمن ماه، مردم خونگرم وولایت مدار و پایبند انقلاب آذربایجان و تبریز که از عمق جان پای انقلاب ایستادند حماسه به پا کردند؛ امروز نیز مردم و علما و خدمت گذاران آذربایجان در نماز جمعه قم حضور دارند.

وی اظهارکرد: همه مردم ایران با هر قوم و زبان و گویش پیوند خود را با انقلاب محکم کرده اند و به همین دلیل به قول رهبری جایی برای سخن گفتن از آشتی ملی نیست؛ آیا آشتی ملی بالاتر از این حضور نیز وجوددارد؟

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در راهپیمایی قم شاهد بودیم که جمعیت عظیم مردم ایران به چه شکل شرکت کردند؛ آشتی ملی در شرایطی است که آرامش کشور به هم بخورد؛ از جمله لبنان که همه گروه ها بهم ریختند و سخن از آشتی ملی به میان آمد؛ در سال 88 نیز افرادی کسانی که خواستند این اتحاد را بشکنند که از سوی مردم پاسخ خود را دریافت کردند؛ مردم با این گونه افراد قهر کردند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز روحانیت و دفاع مقدس گفت: کارنامه روحانیت در دفاع مقدس نشان می دهد که روحانیت فقط دنبال سخن گفتن نیست بلکه با همین لباس سربازی امام عصر(عج)، در رویارویی با دشمن می‌جنگد تا به شهادت برسد و امروز تعداد شهدای روحانیت در مقایسه با دیگر اقشار سهم بیشتری دارد و نشان می‌دهد که روحانیت بین علم و عمل و گفتار و کردار پیوند برقرار کرده است.

امام جمعه قم به سالگرد کودتای انگلیسی رضاخان در سال 1299 اشاره کرد و یادآور شد: رضاخان روزهای اول دم از دیانت می‌زد و در حسینیه‌ها و تکایا شرکت می‌کرد تا بتواند دیدگاه علما را به خود جلب کند و وقتی به قدرت رسید رسما به مخالفت با اسلام پرداخت و جدا کردن روحانیت از سیاست و کشف حجاب را رقم زد. انگلیسی‌ها از رادیو هند اعلام کردند که رضاخان را خودمان آوردیم و چون خیانت کرد، خودمان برکنار کردیم.

وی اضافه کرد: کسانی که وابسته به بیگانه بوده و ارتباطی با ملت نداشته باشند چنین سرنوشتی در انتظار ایشان است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار