دریافت سود در ازای دیرکرد حرام است
دریافت سود از مردم در ازای دیرکرد پرداختی‌هایشان، عین ربا و حرام است، بارها مراجع این مسئله را به بانک‌ها متذکر شده‌اند ولی برخی از بانک‌ها توجه چندانی به این مسئله نمی‌کنند. متاسفانه هر روز نیز نام این کارها را تغییر می دهند و نام های خاصی روی این کار حرام می گذارند.
کد خبر: ۳۸۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۵ 19 February 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با مسؤولان اتاق بازرگانی کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) با ذکر این مطلب که امروز دشمنان با حربه اقتصاد به جنگ ما آمده‎اند گفت: دشمنان سعی می‎کنند با بوجود آوردن جریان‏هایی اقتصاد ما را فلج کرده و حکومت اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند.

وی با اشاره به حدیثی امام صادق(ع) در خصوص وظیفه حکومت اسلامی در ایجاد و حفظ امنیت و عدالت و فراوانی در کشور تصریح کرد: اگر به دنبال ارتقای سطح اقتصادی هستیم باید به سخن رهبرمعظم انقلاب عمل کرده و به تقویت بخش خصوصی بپردازیم.

آیت‎الله نوری همدانی بر لزوم دوری دولت از تصدی گری در عرصه اقتصاد تاکید کرد و گفت: در روزهای اول این دولت بنده به ایشان گفتم که هر جنسی که تولید می‎شود، محاسبه دقیقی روی آن انجام شود و برای آن قیمت عادلانه تعیین کنید و همین جنس را با همین قیمت در سراسر کشور ارایه دهید.

این مرجع تقلید قاچاق را از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور برشمرد و اظهارکرد: باید به سمتی پیش برویم که تولیدات در کشور انجام شود تا به قاچاق دچار نشویم.

آیت‎الله‎ نوری همدانی گفت: امروزه بانک‎ها کمک رسان اقتصاد ما نیستند؛ بانک‎ها به دلیل اینکه ثروت عمومی را در دل خود جای داده‏اند می‏تواند واسطه بین مردم و فعالان اقتصادی باشند؛ بانک ها نباید خودشان وارد فاز تجارت شوند.

وی بیان کرد: بانک‏ها وضعی ایجاد کرده اند که مردم و سرمایه گذاران پول های خود را به آنها می دهند و سود می گیرند و به همین خاطر بسیاری از کارگران بیکار می شوند؛ بارها اعلام کرده ایم که دیرکرد وام حرام است ولی گوش نمی دهند؛ متاسفانه هر روز نیز نام این کارها را تغییر می دهند و نام های خاصی روی این کار حرام می گذارند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل است؛ امروز مردم ما از گرانی و بیکاری رنج می برند و فعالان دولتی و خصوصی اقتصاد باید این مشکلات را رفع کنند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار