در جلسه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد؛
عضو شورای اسلامی شهر قم به اجرای طرحی که موجب مخدوش شدن دید حرم مطهر حضرت معصومه(س) از سمت بلوار پیامبر اعظم(ص) می‌شود، انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۸۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۹ 20 February 2017
به گزارش تابناک قم، مصطفی سعادت طلب در جلسه دویست و بیستم شورای اسلامی شهر قم ضمن نشان دادن تصویری از گنبد و مناره‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: ایوان و سردر حرم مطهر یکی از زیباترین آثار معماری دنیا است و گنبد و مناره‌ها نیز با ظرافت خاصی که دارد.

وی با اشاره به اینکه مناره در گذشته کارکردهای زیادی داشته، افزود: مناره‌ها از دور دیده می‌شده و نوعی راهنمای مسافران محسوب می‌شده است. همچنین دیده‌بانی شهر از این طریق صورت می‌گرفته و اعلام خطر هم از مناره صورت می‌گرفته است.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی نیازی به این موضوعات نداریم اما نماد بودن مناره هنوز باقی مانده است.

وی با اشاره به ساخته شدن یک سازه معماری شبیه به مناره در ورودی حرم مطهر از محور بلوار پیامبر اعظم(ص) ابراز کرد: این دو تا مناره جدید که جلوی گنبد مطلا ساخته می‌شود یکی از اشتباهات معماری در شهر قم است.

سعادت طلب با انتقاد به اجرایی شدن این طرح گفت: برای بلوار پیامبر اعظم(ص) میلیاردها هزینه شده که گنبد را از دور ببنیم اما حالا با اجرای این طرح یک نماد بی هویت جلویش گذاشته‌ایم و هر چه ما داد می‌زنیم کسی گوش نمی‌دهد.

وی با اشاره به استفاده از ظریف‌ترین هنرهای اسلامی در ساخت حرم مطهر گفت: هر موضوعی که موجب مخدوش شدن این نماد شود از نظر کارشناسی نامطلوب است.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این ورودی درشان حرم مطهر نیست اظهار کرد: درخواست از مسئولان این است که از کارشناسان استان برای ساماندهی این موضوعات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اگر این اجرا و تمام شود لطمه ای به معماری زیبای حرم مطهر است افزود: آن مشاور و پیمانکار حق نداشته چنین طرحی را برای مقابل حرم مطهر تصمیم بگیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار