مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: تاکنون مبلغ ۱۲۲ میلیارد تومان تسهیلات به زوجین پرداخت‌ شده است.
کد خبر: ۳۸۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۲ 21 February 2017
به گزارش تابناک قم، مجید آوری فرد در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم، که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به مشکلات مرتبط با تسهیلات ازدواج، اظهار داشت: درزمینهٔ پرداخت تسهیلات ازواج مشکلات متعددی برای مردم و بانک‌ها وجود دارد که علت آن تفکیک منابع بانک‌ها و تورم 40 درصدی است.

وی بابیان اینکه بعضی بانک‌های استان سهمیه‌ای نامحدود برای پرداخت تسهیلات ازدواج دارند، افزود: هر چه میزان مراجعات برای دریافت تسهیلات ازدواج به این بانک‌ها بیشتر باشد میزان پرداخت نیز بیشتر است، چراکه منابع این بانک‌ها نامحدود است، اما برخی دیگر از بانک‌ها منابع محدودی داشته و از سهیمه‌های مشخصی برخوردار هستند، پس طبیعتاً پرداخت محدودی نیز دارند.

آوری فرد با تأکید بر اینکه رشد میزان تسهیلات ازدواج، سبب بروز مشکلاتی شده است، عنوان کرد: از ابتدای امسال، میزان تسهیلات ازدواج افزایش‌یافته است، به‌گونه‌ای که برای افراد عادی مبلغ 10 میلیون تومان و برای خانواده‌های ایثارگر مبلغ 20 میلیون در نظر گفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 12 هزار و  522 نفر پرداخت تسهیلات داشته‌ایم، ادامه داد: در سال جاری بیش از 12 هزار نفر متقاضی داشته‌ایم که تا پایان بهمن‌ماه حدود هزار و 696 نفر از متقاضیان امسال همچنان در مسیر ثبت‌نام مانده‌اند و این به دلیل سیر زمان‌گیر پرداخت تسهیلات است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بابیان اینکه مبلغ 122 میلیارد تومان تاکنون تسهیلات به زوجین پرداخت‌شده است، اظهار داشت: تقریباً از میزان کل ثبت‌نام‌ها، یعنی ثبت‌نام‌های سال جاری و سال‌های گذشته، حدود 95 درصد پرداختی داشته‌ایم، و بانک‌های ملی، مسکن، سپه، توسعه تعاون نیز در این میان بانک‌ها بهترین عملکرد را داشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به 300 نفر از اقشار خاص نیز، تسهیلات 20 میلیون تومانی پرداخت‌شده است، بنابراین می‌توان این‌گونه ارزیابی کرد که تلاش‌های انجام‌شده در این زمینه مثبت بوده است، اما همچنان باید افزایش یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار