رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از پایش ۲هزار واحد صنعتی باهدف احصا مشکلات واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: مشکل بازار فروش عمده مشکل واحدهای تولیدی استان است.
کد خبر: ۳۸۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 22 February 2017
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری با اشاره به اقدامات استان در حمایت از واحدهای تولیدی استان اظهار داشت: طی سال جاری پایش بیش از 2 هزار واحد صنعتی باهدف احصا مشکلات واحدهای تولیدی استان صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مشکل بازار فروش را عمده مشکل واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: این مشکل ناشی از عوامل مختلف فرهنگی و اجرایی است چراکه هنوز باور به کالای خارجی،‌ استقبال کمرنگ مردم از کالای داخلی، ضعف شدید واحدهای تولیدی در بازاریابی و تبلیغات و... در جامعه به‌طور محسوس وجود دارد.

به گفته وی، واردات بی‌رویه، کالای قاچاق در حجم زیاد،مقررات مزاحم و خدمات پس از فروش نامناسب از مهم‌ترین مشکلات اجرایی بخش تولید استان است که مشکلی با عنوان "نداشتن بازار فروش" را منجر شده است.

ذاکری یکی از موانع توسعه تولید ملی و استقبال از آن را ابهامات موجود در ذهن مردم دانست و ادامه داد: وجود شبهات فراوان در خصوص تولید ملی و اقتصاد مقاومتی در ذهن مردم، عدم دریافت درست از مفهوم اقتصاد مقاومتی در بین مردم و فعالیت‌های ضد فرهنگ تولید ملی وخرید کالای خارجی توسط مردم موضوعاتی است که باید به‌طور ویژه موردتوجه باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: برای ترغیب مردم به کالای داخلی گسترش فرهنگ خدمات پس از فروش اقدام مناسبی است که باید از سوی واحدهای تولیدی موردتوجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ترغیب واحدهای صنعتی به جذب حداکثری مشتریان با استفاده از خدمات پس از فروش،‌ همچنین نظارت بر خدمات پس از فروش توسط سازمان استاندارد اقدامات مؤثر در راستای جلب نظر مشتری به تولید داخلی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار