سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبر داد
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: در استان هزار و 77 تعاونی داریم که سرمایه این تعاونی‌ها، 88 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۳۸۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳ 25 February 2017
به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم اظهار کرد: این اداره کل با همکاری شرکای اجتماعی خود اقدامات خوبی را در استان انجام داده است.

وی ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم توانست که در جشنواره شهید رجایی رتبه دوم کشور را از لحاظ خدمات در میان اداره‌های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها کسب کند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: این اداره کل در حوزه روابط کار، کمیته ایمنی را در استان با هدف پیشگیری از حوادث کار تشکیل داد، در سال 94، 473 حادثه کار در استان قم رخ داد، اما امسال با انجام اقدامات پیشگیرانه تاکنون 128 حادثه کار در استان اتفاق افتاد که کاهش 70 درصدی را در حوادث کار شاهد هستیم.

کاویانی با اشاره به کاهش زمانی رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان قم اظهار کرد: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف مستقر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سال 94 حدود دو ماه بود که امسال به کمتر از 35 روز کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: 173 تشکل در حوزه فعالیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم تشکیل شده است و به دنبال افزایش تشکل‌ها در استان هستیم، همچنین این اداره کل 10 هزار ساعت کلاس آموزش ایمنی را برای کارگران و کارفرمایان استان برگزار کرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: طرحی برای جمع آوری اطلاعات بازار کار استان داشتیم، همچنین دو مرکز مشاوره کارآفرینی در استان برای ارائه مشاوره به جوانان و سرمایه گذاران فعالیت می‌کنند.

کاویانی با اشاره به وضعیت  تعاونی‌های استان قم اظهار کرد: در استان هزار و 77 تعاونی داریم که سرمایه این تعاونی‌ها، 88 میلیارد تومان است و تعاونی‌های استان قم 24 هزار اشتغال در سطح استان ایجاد کردند.

وی ادامه داد: از تعاونی‌های استان قم حمایت می‌کنیم و بر روی فعالیت‌های آن‌ها نظارت داریم، ستاد عالی تعاون استان را با ریاست استاندار قم تشکیل دادیم و اتاق تعاون استان را نیز فعال کرده و بسیاری از کارها را در این زمینه برون سپاری کردیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، کارگران و خانواده‌های آن‌ها در استان قم از امکانات ورزشی استفاده می‌کنند، یک استخر ویژه کارگران استان نیز سال آینده در هفته کارگر افتتاح خواهد شد.

کاویانی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم اظهار کرد: برای هزار کارگر و خانواده‌های آن‌ها کلاس های آموزش مهارت‌های زندگی را برگزار کردیم، همچنین دوره‌های آموزشی در خصوص آسیب‌های اجتماعی برای هزار و 200 کارگر در استان برگزار شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که امنیت شغلی کارگران و امنیت سرمایه ‌گذاران را تامین کنیم، همچنین باید اشتغال موجود را تثبیت کنیم و آن را افزایش دهیم، در زمینه تعاون هم باید به نقطه ای برسیم که این بخش 25 درصد اقتصاد کشور را تشکیل بدهد. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار