امام جمعه قم:
قوای سه گانه تلاش پیگیری برای حل مشکلات مردم داشته‎اند، خدماتی که در زمینه معیشت مردم انجام می‌شود قابل توجه است اما کافی نیست، حقوق‌های نجومی و توجه به اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۳۸۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹ 25 February 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران گفت: رهبرمعظم انقلاب مباحث حکیمانه و عمیقی در خصوص این مساله بیان کردند و خط حرکت مقاومت را به خوبی تبیین کردند.

وی افزود: این کنفرانس با حضور 80 کشور جهان برگزار شد و بیانات رهبری و بیانیه پایانی این کنفرانس نیز سرلوحه مقاومت و عرصه فلسطین خواهد بود.

امام جمعه قم بیان کرد: مقام معظم رهبری بیانات عمیق و حکیمانه و دقیقی را در خصوص راه نجات ملت فلسطین و دنیای اسلام در مقابل دشمنان حقیقی و صهیونیست‎ها بیان کردند.

وی گفت: این مسیر در حقیقت با وحدت صفوف و اتحاد و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام و به خصوص صهیونیست‏ها به پیروزی و توفیق خواهد رسید.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور تصریح کرد: امت اسلامی و فلسطینیان باید بدانند که راه پیروزی آنها با مقاومت است نه سازش و مذاکرات تحقیر کننده‎ای که چیزی جز حقارت در پی ندارد.

وی با اشاره به مسئله معیشت و زندگی مردم گفت: قوای سه گانه تلاش پیگیری برای حل مشکلات مردم داشته‎اند، خدماتی که در زمینه معیشت مردم انجام می‌شود قابل توجه است اما کافی نیست، حقوق‌های نجومی و توجه به اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

آیت‌‌الله اعرافی با اشاره به مشکلات و سختی‌های مردم در امر معیشت گفت: مشکلاتی که جوانان دارند همت بلندتری می‌طلبد و تقاضا و تأکید این است که مسئولان باهمت بالاتری وارد عمل شوند.

وی عنوان کرد: امروز مردم خوزستان در وضع بدی به سر می‎برند که باید با عزمی جدی و همتی بلند این مشکلات حل شود؛ مسئولان باید تلاشی فراگیر و برنامه ریزی بهتری در این زمینه داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مساله آموزش و پرورش نیز گفت: مقوله تربیت در حوزه و دانشگاه و آموزش عالی و آموزش و پرورش باید به شکل جدی پیگیری شود؛ باید در زمینه اعتلا و توانمندی و توسعه عرصه‎های اجتماعی و سیاسی کشور تلاش شود که رسیدن به این شاخص‎ها نیازمند فراگیر کردن مساله آموزش است.

وی اظهارکرد: یکی از مسایلی که باید در آموزش و پرورش به شکل جدی به آن پرداخت، مسایل اخلاقی و تربیتی است؛ جایگاه تربیت به معنای دقیق آن نیازمند نگاه عالی اخلاقی در زمینه تربیتی و آموزشی است.

امام جمعه موقت قم گفت: سرمایه گذاری در عرصه‏های اخلاقی و تربیتی کافی نیست و به همین دلیل باید نگاه ما به این مقوله جامع تر و قوی‏تر باشد؛ در این مسیر باید نگاه جدی به آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی اظهارکرد: مسایلی در خصوص سند یونسکو 2030 و ارتباط آن با آموزش و پرورش طرح شد که در این خصوص وزیر آموزش و پرورش نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیحاتی ارایه کرد ولی آنچه مورد تاکید مسئولان نظام است تکیه بر سند آموزش و پرورش و ملاک بودن این سند در طرح‎های آموزشی است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار