شهردار قم:
شهردار قم با بیان "در حال حاضر شاهد حذف کمک‌های دولت به توسعه حمل و نقل عمومی هستیم"، گفت: در شرایط فعلی شهرها با هزینه مردم اداره شده و دولت سهم اندکی در مدیریت شهری به‌عهده دارد.
کد خبر: ۳۹۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ 12 March 2017
به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دویست و بیست و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای ‌شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری این شورا برگزار شد، به لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ شکی نداریم که از حمل‌ونقل عمومی باید حمایت کنیم.

وی با یادآوری کمک بیش از 80درصدی دولت به توسعه حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته گفت: اما در حال حاضر شاهد حذف این کمک‌ها از سوی دولت بوده و هیچ‌کدام از این موارد دیگر وجود ندارد.

شهردار قم با تأکید بر لزوم استفاده از مشارکت مردم در مدیریت شهری افزود: در شرایط فعلی شهرها با هزینه مردم اداره شده و دولت سهم اندکی در مدیریت شهری به‌عهده دارد.

سقائیان‌نژاد گفت: در دو سال آینده به 150 میلیارد تومان اتوبوس در قم نیاز داریم، و در این رابطه باید به‌فکر تأمین هزینه نوسازی و توسعه ناوگان باشیم که تحقق آن تنها از طریق افزایش نرخ کرایه محقق می‌شود.

شهردار قم با ابراز اینکه امسال 20 میلیارد تومان اتوبوس برای شهر خریداری‌ شده است، گفت: برای نوسازی باید به ظرفیت نرخ‌ها توجه داشته باشیم، همچنین خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل شهری از طریق نوسازی محقق می‌شود و اگر قرار است اتوبوس‌ها نوسازی نشوند باید یارانه بدهیم.

وی با اظهار تأسف از اقدام دولت در رابطه با کمک‌نکردن به حمل‌ونقل عمومی خاطرنشان کرد: برای داشتن شهری شاداب نیازمند نوسازی ناوگان هستیم و دادن یارانه به اتوبوس‌رانی باید تا چه‌زمانی ادامه داشته باشد درحالی که عمر ده‌ساله ناوگان اتوبوس‌رانی در شأن مردم نیست.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار