معاون بهزیستی استان قم خبر داد
معاون اجتماعی بهزیستی قم گفت: نگهداری 30 کودک که در مرکز کودکان بی سرپرست نگهداری می‌شدند به خانواده‌هایی که دارای شرایط خاص بودند، واگذار شد.
کد خبر: ۳۹۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ 12 March 2017
به گزارش تابناک قم، مریم علی‌شیری در کارگروه زنان که در استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: چهار گروه کودکان کار، کودکان مهد، کودکان نیازمند و کودکان بی سرپرست زیر نظر بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

وی از تدوین طرح ساماندهی کودکان کار و بی سرپرست خبر داد و گفت: برای این مهم خیرین را به مرکز نگهداری کودکان خیابانی بردیم تا برای رفع نیازهای این کودکان نیز قدم خیر برداشته شود.

معاون اجتماعی بهزیستی با اشاره به شمار کودکان خیابانی در قم بیان کرد: 350 کودک خیابانی در مرکز نگهداری مورد پذیرش قرار گرفته و مرخص شدند.

علی‌شیری به مادران معتادی که در دوران بارداری مواد مخدر مصرف می‌کنند، اشاره و تصریح کرد: مادرانی که اعتیاد دارند به تبع کودکانشان آلوده به مواد مخدر به دنیا می‌آیند و به همین دلیل پس از زایمان با 123 تماس گرفته می‌شود و کودک برای درمان و نگهداری به بهزیستی سپرده می‌شود.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته مقرر شده به خانواده کودکان کار تسهیلات اشتغال زایی اعطا شود تا این کودکان کار نکنند و به تحصیل بپردازند.

معاون اجتماعی بهزیستی قم بیان کرد: کودکان بازمانده از تحصیل از سوی بهزیستی مورد شناسایی قرار گرفته و با همکاری آموزش و پرورش با خانواده آنان تماس گرفته و تلاش شد شرایطی فراهم شود که این کودکان به تحصیل بپردازند.

وی همچنین به واگذاری سرپرستی کودکان از سوی بهزیستی اشاره کرد و گفت: سرپرستی 30 کودک به خانواده‌هایی که از نعمت داشتن فرزند محروم بودند و شرایط آنان با آنچه که بهزیستی در نظر داشت مطابقت می‌کرد، واگذار شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار