رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم خبر داد
رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم گفت: اکنون هزار و 600 واحد صنفی در در زمینه مشاوره املاک در استان فعال هستند.
کد خبر: ۳۹۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 21 March 2017
به گزارش تابناک قم، محمد شکری با اشاره به تعداد مشاورین املاک استان اظهار کرد: حدود دو هزار نفر در استان قم در زمینه مشاوره املاک پروانه کسب دارند، اما اکنون تنها هزار و 600 واحد در این زمینه فعال هستند.

وی ادامه داد: حدود 150 صنفی مشاور املاک بدون پروانه کسب در استان قم فعالیت می‌کنند که این واحدها را شناسایی کردیم، اما واحدهای بدون پروانه به صورت مستمر مکان‌های خود را در استان تغییر می‌دهند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم افزود: بیشتر خرید و فروش مسکن در سال 95 در شهر قم در منطقه پردیسان اتفاق افتاد، چون در این منطقه واحدهای خالی و ارزان قیمت زیاد است، در حاشیه شهر هم خرید و فروش مسکن زیاد بود، اما در مرکز شهر قم شاهد خرید و فروش کمتر مسکن نسبت به مناطق دیگر بودیم.

شکری با اشاره به قیمت مسکن در استان قم اظهار کرد: طی سال‌های گذشته شاهد رشد زیاد قیمت مسکن در استان بودیم، اما در سال 95 در برخی از محلات شهر قم قیمت مسکن نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: برخی از افراد بدون مراجعه به واحدهای مشاور املاک از طریق نرم‌افزارهای اندرویدی نسبت به خرید و فروش مسکن اقدام می‌کنند، البته مواردی را شاهد بودیم که این افراد دچار اختلافات و مشکلات زیادی شدند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم افزود: این اتحادیه به دنبال ایجاد یک سایت اینترنتی برای ساماندهی خرید و فروش مسکن قم در فضای مجازی است.

شکری در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات آینده اتحادیه مشاورین املاک استان قم، کدبندی واحدهای مشاور املاک در استان است تا واحدهای دارای پروانه کسب قابل تمایز از واحدهای بدون پروانه باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار