معاون امور زائران استاندار قم:
معاون امور زائران استاندار قم بر لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامتی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۱ 23 March 2017
به گزارش تابناک قم، یونس عالی‌پور با اشاره به تشکیل ۱۱ کمیته در ستاد تسهیلات زائران استان اظهار کرد: در این کمیته‌ها تلاش می‌شود مسافران با امنیت و آسایش به شهر مقدس قم سفر کنند.

وی درباره اهمیت اسکان زائران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار تخت اقامتی در قم وجود دارد ولی به طور میانگین نیاز به ۳۰ هزار تخت اقامتی است.

معاون امور زائران استاندار قم افزود: حدود ۴۰۰ مدرسه، بقاع متبرکه، بخش‌هایی از حرم حضرت معصومه(س)، سالن‌های ورزشی و مکان‌های عمومی که متناسب با نیاز زائران است برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌سازی شد.

عالی‌پور با بیان اینکه سالانه حدود ۳ میلیون زائر و مسافر خارجی به قم سفر می‌کنند، بر لزوم توسعه ظرفیت‌های گردشگری و رفاهی برای جذب بیشتر مسافران تاکید کرد.

وی آماده‌سازی فضاهای شهری و روستایی برای جذب مسافران را یکی از برنامه‌های محوری در استان ذکر کرد و اظهار کرد: بسیاری از مردم قم به ظرفیت‌های گردشگری استان آشنایی ندارند، بنابراین شناساندن مکان‌های گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون امور زائران استاندار قم در مورد تامین میوه مورد نیاز شهروندان گفت: امسال به دلیل سرمازدگی مرکبات، پرتقال‌ها کمتر از سال‌های قبل است و تا ۳ روز پیش پرتقال ایرانی توزیع شد ولی از آن به بعد پرتقال وارداتی توزیع می‌شود.

عالی پور با اشاره به مناسب بودن قیمت و کیفیت میوه‌ها اظهار کرد: کارشناسان و مسئولان مربوطه بر نحوه عرضه میوه نظارت می‌کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار